اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 8 مشهد خبر داد

ارائه فلش کارت منطقه 8 مشهد به زائران و مجاوران

شهردار منطقه 8 مشهد گفت: برای اطلاع و آگاهی بیشتر زائران از منطقه 8 فلش کارتی در ارتباط تهیه شده است.

ارائه فلش کارت منطقه 8 مشهد به زائران و مجاوران

جواد اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح شناخت شهروندان و زائران از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی موجود در سطح منطقه 8 مشهد، طرحی با عنوان فلش کارت شهرداری منطقه 8 در ایستگاه بهارانه اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این فلش کارت‌ها به مباحث مخالفی پرداخته شده، افزود: معرفی محدوده جغرافیایی منطقه 8 به شهروندان و زائران و تشریح اقدامات فرهنگی و زیباسازی فضای شهری از مباحث مهم مطرح شده در این فلش کارت‌ها است و همچنین ظرفیت‌ها و ویژگی‌های گردشگری منطقه و معرفی مکان‌های دیدنی منطقه بیان شده که می‌تواند راهنمای خوبی برای گشت و گذار بازدیدکنندگان در سطح منطقه باشد.

شهردار منطقه 8 مشهد با اشاره به اینکه مشهد دارای محلات قدیمی به ویژه در اطراف حرم رضوی است، گفت: به دلیل مجاورت حوزه شهرداری منطقه با این مکان مقدس تعدادی از این محله‌های قدیمی در حیطه مدیریتی شهرداری منطقه 8 قرار گرفته است که دارای شناسنامه ریشه داری در زمینه فرهنگ و معماری اصیل و همچنین نقش به‌سزایی در زمینه شکل‌گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم طاغوت دارد.

اصغری ادامه داد: نسل جوان در عصر حاضر لازم است تا در زمینه سابقه و هویت مکان زندگی خود اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد و در همین راستا سعی شده در این فلش کارت‌ها پیشینه و شناسنامه هویت بخش محلات منطقه 8 نیز مطرح شود و زیبایی معماری اصیل مشهد با وجود خانه‌های قدیمی با طراحی و معماری سنتی و اسلامی و اشتیاق بالای جوانان را در آشنایی و بازدید از این مکان‌ها از دلایل گنجانده شدن موضوع معرفی آثار باستانی و خانه‌های مشهد قدیم در این طرح بوده است.

انتهای پیام/3138/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول