اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

رونمایی از کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام‌ خمینی (ره)»

گالیانارز: ایران تنها کشور دارای تفکر مدیریت استراتژیک جنگ در دنیا/ چیزی جز شکست منتظر سعودی نیست

نویسنده اسپانیایی کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام‌ خمینی (ره)» جمهوری اسلامی را تنها کشوری در دنیا خواند که دارای تفکر مدیریت استراتژیک جنگ است.

گالیانارز: ایران تنها کشور دارای تفکر مدیریت استراتژیک جنگ در دنیا/ چیزی جز شکست منتظر سعودی نیست

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام خمینی (ره)» اثر مانوئل گالیانارز محقق اسپانیایی امروز (یکشنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس ما دفاع با ارزش‌های اسلامی حاکم بر آن بود، یادآور شد: در راس فرماندهی جمهوری اسلامی، ولی فقیهی قرار داشت که توانسته بود به خوبی این ارزش‌ها را به نیروهای مسلح منتقل کند.

وی افزود: دفاع مقدس ما برای جهان اسلام دارای برکات زیادی بود که امروز در قالب بیداری اسلامی شاهد آن هستیم. از اینکه توانستیم در دفاع مقدس با ارزش‌های اسلامی از اسلام و وطن‌مان دفاع کنیم به یک پیروزی بزرگ رسیده‌ایم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس ارزش‌های زیادی را برای مردم ما داشت، چرا که هدف دشمن مضمحل کردن انقلاب اسلامی بود، اما به آن دست نیافت. در طی جنگ‌های گذشته بیش از 3 میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور جدا شده بود و برای اولین بار بود که نه تنها یک وجب از خاک‌مان هم نرفت، بلکه بر آن افزوده شد.

نامی با اشاره به رفتار مناسب رزمندگان ایران با دشمنان خاطرنشان کرد: ما در طول دفاع مقدس هم هیچگاه مردم بی‌دفاع و شهرها را هدف قرار ندادیم و این کار را نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: اینکه افراد مختلف در دنیا ارزش‌های ما را به خوبی درک کردند، گویای حقیقت جمهوری اسلامی است.

در ادامه این مراسم سردار یعقوب سلیمانی مسئول ستاد راهیان نور با بیان اینکه با چاپ و نشر کتاب می‌توان گفتمان انقلاب و اندیشه امام را بین‌المللی کرد، خاطرنشان کرد: راهیان نور امروز مختص در مرزهای ایران نیست و هر ساله شاهد حضور زائران خارجی هستیم که هر سال از جهت کمی و کیفی برجسته‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اثر گالیانارز گفت: این کتاب اولین اثر بین‌المللی در زمینه راهیان نور به زبان اسپانیایی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

مسئول ستاد راهیان نور، جنگ ایران و عراق را جنگ غرب و صهیونیسم بین‌الملل علیه تفکر امام و انقلاب خواند و اظهار داشت: نتیجه تجربه جنگ 8 ساله مدیریت درستی است که در تحولات منطقه‌ای یک غنیمت به شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم مانوئل گالیانارز نویسنده کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام خمینی (ره)» با اشاره به اینکه تاکنون 8 بار به ایران سفر کرده است، گفت: در سال 2014 به مناطق جنگی ایران آمدم که برای رونمایی از کتاب لابی صهیونیستی در اسپانیا این سفر انجام شد و در آن سال تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم.

وی با اشاره به تجربه 50 ساله خود در زمینه تسلیحات و جنگ گفت: کاپیتالیسم و کمونیسم تحت تاثیر صهیونیسم جهانی جنگ علیه ایران را با استفاده از صدام شروع کردند.

این نویسنده اسپانیایی جنگ تحمیلی علیه ایران را یک هدیه الهی خواند و افزود:‌ امروز ایران تنها کشوری در دنیاست که دارای تفکر مدیریت استراتژیک جنگ است که حاصل جنگ 8 ساله تحمیلی می‌باشد.

گالیانارز ادامه داد: این تجربیات به ایران کمک کرد در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ریاکاری غرب در نشان دادن چهره مخدوش از ایران در دنیا اظهار داشت: من در خرمشهر یک کلیسا و مسجد را در کنار هم دیدم و شاید این موضوع برای مردم غرب ناآشنا باشد که چطور در ایران مذاهب در کنار یکدیگر با آزادی کامل فعالیت می‌کنند. 

این نویسنده اسپانیایی پیشنهاد داد که تعداد بیشتری از غربی‌ها در اردوهای راهیان نور حضور داشته باشند زیرا صهیونیسم بین‌الملل تبلیغات منفی زیادی را علیه ایران انجام می‌دهد که این حرکت می‌تواند آن تبلیغات را خنثی کند.

گالیانارز در پاسخ به این سؤال که صهیونیسم بین‌الملل چگونه با وجود دموکراسی در غرب روند امور را مدیریت و کنترل می‌کند؟ گفت: مردم به شدت تحت تاثیر سیستم صهیونیستی هستند، در حالی که نمی‌دانند و تصور می‌کنند که آزاد می‌باشند. مقامات غربی هم تحت سیطره و کنترل کامل لابی صهیونیسم هستند و می‌دانند که اگر با آنها مخالفت کنند، منافع‌شان قطع می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تهاجم سعودی‌های علیه مردم یمن و حمایت آمریکا از عربستان گفت: نیروهای مقاومت در عراق و سوریه با حمایت ایران مقاومت و پیشروی کرده‌اند و حمله به یمن پاسخی است به پیشروی‌های ایران و شکست داعش و گروه‌های تروریستی نزدیک به آن.

این محقق اسپانیایی خاطرنشان کرد: سعودی‌ اشتباه بزرگی مرتکب شده که جز شکست چیزی انتظارش را نمی‌کشد.

گالیاتارز در پاسخ به این سؤال که چه ارتباطی بین صهیونیسم و وهابیت وجود دارد؟ گفت: جریانات مختلف خارج شده از وهابیت مانند النصره و داعش ریشه‌های صهیونیستی دارند.

وی در خصوص نفوذ لابی صهیونیسم در غرب نیز گفت: در کتابی که به نقد صهیونیسم پرداختم علیرغم سابقه چندین ساله در کارم مرا اخراج کردند و تمام منابع مالی‌ام بلوکه شد، اما تشویق شدم که وارد لایه‌های پنهان نفوذ صهیونیسم در غرب شوم. صهیونیسم کنترل رسانه، سیستم بانکی و اقتصاد را در اختیار دارد، اما قدرت‌های نوظهوری وارد عرصه می‌شوند و در نهایت نمادهای آن یعنی دلار سقوط کرده و اتحادیه اروپا فرو می‌پاشد.

این تحلیلگر اسپانیایی به راه انداختن انقلاب‌های رنگین در کشورهای مشترک‌المنافع و همچنین حمله به یمن را از جمله تلاش‌های اخیر صهیونیسم برای جلوگیری از فروپاشی خود خواند و افزود:‌ اگر چین، روسیه و ایران در معاملات خود دلار را حذف کنند، زمانی بیش از یک سال طول نمی‌کشد که دلار سقوط خواهد کرد. بحران مالی غرب جدی است و دیری نخواهد پایید که اتحادیه اروپا از هم بپاشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول