اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

موادغذایی سالم با برچسب‌های سبز معرفی می‌شوند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تدوین طرحی جدید برای شناسایی مواد غذایی سالم و بهداشتی خبر داد و گفت: موادغذایی سالم با برچسب‌های سبز معرفی می‌شوند.

موادغذایی سالم با برچسب‌های سبز معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد مصدق بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با تعداد ناظرانی که اکنون ما در اختیار داریم، امکان نظارت بر همه 400 واحد تولید مواد غذایی در استان یزد وجود ندارد و برای نظارت کامل به توجه جدی مردم و کمک رسانه‌ها نیاز است.

وی عنوان کرد: به طور قطع با کمک رسانه‌ها می‌توانیم غذای ایده‌آل و سالم را به سر سفره‌های مردم بیاوریم که برای تحقق این امر در حال اجرای چند طرح ملی و استانی هستیم.

مصدق خاطر نشان کرد: در قالب یکی از این طرح‌ها، فرآورده‌های لبنی انتخاب شده و از بین تمام واحدهای تولیدی مواد لبنی، یک واحد بسیار خوب شناسایی شده و تمام مسئولان استان، کارشناسان و معاون‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از روند تولید محصول در آن مطلع خواهند شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح قرار است به مخاطبان از طریق رسانه اعلام شود که چه مراحل و چه نکات مهمی برای تولید یک محصول لبنی طی می‌شود، ضمن اینکه سه کمیسیونی که برای تولید یک ماده غذایی تشکیل می‌شود، معرفی خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: در قالب طرحی دیگر نیز، مواد غذایی برچسب‌گذاری خواهد شد به نحوی که برای مردم با این برچسب‌ها چراغ راهنما برای انتخاب آنها خواهیم گذاشت.

وی افزود: مواد غذایی خوب و سالم با برچسب سبز نشان داده می‌شوند و در مرحله دوم طرح، برچسب‌های نارنجی و قرمز برای محصولات غذایی در نظر گرفته خواهد شد که این دو برچسب نشان از وجود برخی مشکلات برای سلامت افراد در محصول مورد نظر دارند.

مصدق با بیان اینکه مردم باید برای تهیه مواد غذایی، امکان انتخاب داشته باشند، خاطر نشان کرد: همه تلاش ما این است که مردم ما بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

انتهای پیام/2464/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول