اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

برای ارتقای فرهنگ خراسان رضوی از تشریفات دوری کنیم

استاندار خراسان رضوی گفت: باید از تشریفات و تعریف‌ها دوری کرد و به سمت کار‌های عملیاتی برای ارتقای فرهنگ و هنر استان و استفاده از ظرفیت‌ها برویم.

برای ارتقای فرهنگ خراسان رضوی از تشریفات دوری کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رشیدیان امشب در اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اتاق گفت‌وگو باید تبدیل به مکانی شود که دارای مقدماتی از جمله فعالیت شش کارگروه در حوزه فرهنگ و هنر استان باشد تا موضوعات برای تصمیم‌گیری آماده شود.

وی افزود: باید از تشریفات و تعریف‌ها دوری کرد و به سمت کار‌های عملیاتی برای ارتقای فرهنگ و هنر استان و استفاده از ظرفیت‌ها برویم تا فرهنگ و هنر ما شاهد پیشرفتی در خور استان خراسان رضوی باشد.

رشیدیان تاکید کرد: عاملی که می‌تواند برای یک کشور پیشرفت و توسعه را در بر داشته باشد استفاده از نخبگان، فرهیختگان و مفاخر است و باید همفکری و همدلی در بین اهالی هنر بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید برای اقدامات برنامه‌ریزی و اراده داشت، بیان کرد: نباید فقط منتظر بودجه و حمایت مسئولان و سازمان‌ها باشیم باید اول برنامه‌ریزی و اراده مناسب از سوی افراد وجود داشته باشد و بعد به فکر تامین منابع مالی بود.

وی در ارتباط با تامین سالن‌ برای استفاده هنرمندان در رشته‌های مختلف اظهار کرد: ما سالن‌های چندمنظوره بسیاری در استان داریم همچنین سپاه و بسیج در این زمینه فعالیت می‌کنند که می‌توان برای برگزاری تئاتر و نمایشگاه‌ها از این امکانات استفاده کرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها استفاده شود، همچنین می‌توان از توان بخش خصوصی و خیرین برای انجام کار‌های فرهنگی استفاده شود که شهرداری می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: می‌توان وقف علمی و فرهنگی داشت تا از آنها برای آیندگان استفاده شود، خوشبختانه استان ما ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از تمام امکانات برای رشد فرهنگی و عرضه آن به کشور و دنیا استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نقش هنرمندان برای ساخت باشکوه مشهد 2017 یادآور شد: سال 2017 در پیش روی ما قرار دارد و فرصت زیادی باقی نمانده و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید در آن سال حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، بنابراین هنرمندان باید در این زمینه در قالب شش کارگروه تعیین شده به فعالیت بپردازند و برای مسائل فرهنگی تلاش کنند.

انتهای پیام/3138/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول