اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

امسال کدام پدیده به اردوی تیم ملی تکواندو راه پیدا کرد

کریمی:‌ متاسفانه تکواندو به یک گروه خاص بسنده کرده/ رفتار سرد در اردوها باعث کوچ ملی‌پوشان می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت:‌ متأسفانه تکواندوی ایران به یک گروه خاصی بسنده کرده و ما دعا می‌کنیم آنها بروند تا دست ما هم باز شود.

کریمی:‌ متاسفانه تکواندو به یک گروه خاص بسنده کرده/ رفتار سرد در اردوها باعث کوچ ملی‌پوشان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در طی یکی دو سال اخیر کوچ تکواندوکاران برای تغییر تابعیت به کشورهای دیگر باب شده و این روزها خبرهایی در لفافه مطرح می‌شود، مبنی براینکه برخی از تکواندوکارانی که در تیم‌های ملی مردان و بانوان فعالیت می‌کردند حالا برای کشورهای دیگر در رویدادهای مهم مبارزه می‌کنند. طی یکی دو سال اخیر پیوستن سهیلا سیاحی به تیم ملی بلژیک، احمد محمدی به تیم ملی اتریش، سینا بهرامی، میلاد بیگی و تعدادی از تکواندوکاران دیگر به تیم ملی آذربایجان باعث شده اهالی تکواندو نگران این اتفاقات باشند.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به این سؤال که دلیل کوچ تکواندوکاران و حضور در ترکیب تیم ملی کشورهای دیگر چیست، گفت: در مورد اتفاقات اخیر به دو موضوع خیلی مهم میتوانم اشاره کنم. نکته اول اینکه پیشنهادات خوبی به آنها می‌شود و به همین دلیل شاهدیم که تکواندوکاران به کشورهای دیگر می‌روند و دلیل دوم اینکه برخورد سردی که با آنها در اردوهای تیم ملی می‌شود تکواندو کاران به این نتیجه می رسند که راهی کشورهای دیگر شوند. به عنوان مثال در مسابقات G1 که به میزبانی دبی برگزار شد میلاد بیگی و سینا بهرامی به این رقابت‌ها اعزام نشدند و این در حالی بود که آنها مستحق اعزام به این مسابقات بودند، اما پس از اینکه این دو تکواندوکار به این مسابقات اعزام نشدند تصمیماتی را گرفتند که حالا شاهد آن هستیم.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نمان در اردوها یک گروه خاصی هستند و به دیگران بها نمی‌دهند. ما اگر دو تا سه تیم ملی داشته باشیم می‌توانیم همه تکواندوکاران را در اختیارمان داشته باشیم. بنده زمانی که سرمربی تیم ملی بودم پیشنهاد دادم یک تیم المپیکی داشته باشیم و یک تیم دیگر و روی همه نفرات سرمایه‌گذاری کنیم. شما روند تیم ملی را نگاه کنید؛ یک گروه خاص هستند که همیشه روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود البته سرمربی تیم ملی وظیفه‌اش را به خوبی انجام می‌دهد و برای کسب سهمیه المپیک ناچار است این کار را انجام دهد.

کریمی در ادامه صحبت‌های خود در مورد اینکه امسال از لیگ برتر به تیم ملی هیچ پدیده‌ای معرفی نشد، گفت: ما در لیگ برتر تکواندوکاران زیادی را داریم. شما نگاه کنید کدامیک از آنها به اردوی تیم ملی دعوت شدند؟! ما کدام پدیده را امسال معرفی کردیم؟ چرا باید ملی‌پوشان ما ناچار باشند در همه مسابقات شرکت کنند و در پایان هم مصدومیت گریبانگیر آنها شود و رویدادهای بزرگ را از دست بدهند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم بعضی از تکواندوکاران که در رنکینگ جهانی جایگاه بالایی دارند نباید در همه رویدادها شرکت کنند به عنوان مثال مسابقات G1، جام باشگاه‌های آسیا و چند رویداد دیگر که خیلی برای ما حائز اهمیت نبود نفرات المپیکی ما در آن رقابت ها شرکت کردند. به نظرم باید ما در رویدادهایی که خیلی برایمان از لحاظ امتیاز مهم نیست نفرات دوم‌مان را اعزام کنیم. به هر حال این ما هستیم که باید چنین تصمیماتی را بگیریم که یک بازیکن کجا بازی کند. بی‌تفاوتی نسبت به دیگر نفرات باعث سرد شدن آنها می‌شود و در پایان شاهدیم که برای کشورهای دیگر مدال‌آوری می‌کنند.

کریمی در واکنش به این سوال که خیلی‌ها مدعی هستند که حضور رضا مهمان‌دوست در تیم ملی آذربایجان باعث کوچ تکواندوکاران به تیم ملی آن کشور شده است و آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: مهمان‌دوست تنها می‌تواند یک عامل باشد نه دلیل اصلی رفتن تکواندوکاران به کشور آذربایجان. وقتی در کشورمان به تکواندوکاران و مربیان اهمیت داده نمی‌شود در پایان شاهدیم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگر مهمان‌دوست عامل رفتن تکواندوکاران به آذربایجان است پس چه کسی بانوان کشورمان که در تیم ملی آذربایجان فعالیت می‌کنند را به آنجا برده است؟!

وی در ادامه افزود: نگاه کنید فدراسیون نتوانست که رضا مهماندوست را نگه دارد که حالا او در کشور دیگر سرمربیگری می‌کند. متأسفانه تکواندوی ایران به یک گروه خاصی بسنده کرده و ما دعا می‌کنیم آنها بروند تا دست ما هم باز شود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد اینکه فدراسیون سال گذشته اعلام کرده بود که هدایت تیم ملی را دوره‌ای به مربیان حاضر در ایران واگذار می‌کند، گفت: زمانی که بنده سرمربی تیم ملی بودم دوستان مدعی بودند که مربیان به صورت دوره‌ای هدایت تیم ملی را در مسابقات مختلف بر عهده می‌گیرند تا از تجربیات مربیان کشور استفاده شود پس آن افکاری که در مورد آن صحبت می‌کردند کجا رفت؟ آنها دوست داشتند فقط کریمی را از تیم ملی بردارند چرا که به حرف آنها گوش نمی‌دادند. پیام خانلرخانی را نگاه کنید دو سال است که بهترین نتایج را در لیگ برتر کسب می‌کند. او کجای تیم ملی کشورمان قرار دارد؟ حالا در گرجستان فعالیت می‌کند و همین اتفاقات است که باعث می‌شود مربیان و بازیکنان به کشورهای دیگر کوچ کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول