اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک تأکید کرد

لزوم تبدیل اراک از کلان شهر اسمی به کلان‌شهر واقعی

فرماندار اراک از بررسی مصوبات شورا در حداقل زمان خبر داد و گفت: تبدیل اراک از کلان‌شهر اسمی به کلان‌شهر واقعی با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

لزوم تبدیل اراک از کلان شهر اسمی به کلان‌شهر واقعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسین بختیاری شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورای شهر اراک، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا به عنوان پل‌های ارتباطی بین مردم و مسئولان بهترین مکان برای تجلی همدلی و همزبانی است چراکه شوراها برخاسته از دل مردم و رأی مردم است.

وی با تأکید بر اینکه کلان‌شهر شدن اگر چه امتیاز مطلوبی است ولی زمانی به معنای واقعی مطلوب‌ می‌شود که از قوانین تدوین شده برای کلان‌شهرها به منظور توسعه شهر استفاده و بهره ببرد.

فرماندار اراک با اشاره به نام‌گذاری حکیمانه مقام معظم رهبری گفت: سال همدلی و همزبانی به دلیل احساس فاصله‌ای که بین مردم و مسئولان ایجاد شده بود و مردم نسبت به مسئولان بی‌اعتماد شده بودند در جهت پر شدن این خلأ و اینکه مسئولان مقید بشوند که باید برای مردم کار کنند، نام‌گذاری شده است.

بختیاری تصریح کرد: سال همدلی و همزبانی بهترین فرصت برای تشکل‌های مردمی و شوراها است که نظرات و دیدگاه‌های خود را به مشارکت بگذارند تا مسئولان دولتی نیز نظرات کارشناسی آحاد مردم را به کار گیرند.

وی با اشاره به جایگاه شورا و حق مطالبه‌گری شوراها از دیگر دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: اعضای شورای شهر اراک بر اساس وظایف خود حق ورود به همه امور شهر را دارند و می‌توانند از مسئولان دستگاه‌های اجرایی پاسخ به سئوال‌ها و مطالبات مردم را بخواهند.

فرماندار اراک تأکید کرد: فرمانداری اراک با توجه به جایگاه حاکمیتی خود با هر دستگاهی که حاضر به همکاری و پاسخگویی به شورای شهر نباشد در چارچوب قانون مؤاخذه و برخورد خواهد کرد.

* بررسی مصوبات شورا در حداقل زمان

بختیاری از قوی کردن کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهر با قوانین و مقررات در فرمانداری خبر داد و اظهار داشت: فرمانداری تلاش دارد در سال جاری از اصحاب صاحب‌نظر برای مشارکت در بررسی مصوبات شورا به کار گیرد.

وی افزود: فرمانداری اراک تلاش می‌کند در سال جاری در جهت تعامل بیشتر با شورا جلسات کمیسیون انطباق را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و مصوبات شورای شهر را در سه روز اول بررسی و نتیجه را به شورا اعلام کند.

فرماندار اراک عمران و آبادانی شهر را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: کلان‌شهر اراک نیازمند توسعه‌ای در شأن مردم بوده که این مهم نیازمند تلاش و همت همگانی است.

* راه و شهرسازی مسئول پیگیری مشکل ساکنین کوی امام علی(ع)

بختیاری در خصوص مشکل بخش عظیمی از ساکنین کوی امام علی (فوتبال) که سند مالکیت ندارند، بیان کرد: به دنبال حل مشکل برخی از ساکنین این منطقه که به علت عدم آگاهی از مفاد مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت اسناد و املاک، در مهلت قانونی برای اخذ سند خانه‌های خود اقدام نکرده‌اند جلسات متعدد برگزار و مقرر شد مدیرکل راه و شهرسازی مسئول پیگیری این موضوع و بهره‌گیری مجدد از این امکان شود.

وی اظهار داشت: برای حل این مشکل متأسفانه از لحاظ قانون تنگناهایی وجود دارد، اما با تلاش مسئولان راهکارهایی ارائه شده که امیدواریم با تعامل و همفکری این مهم تحقق یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: این موضوع از مجرای قانونی پیگیری و رفع شود تا بتوانیم راه قانونی را به مردم نشان دهیم که مردم به سمت راه‌های غیرقانونی نروند.

* حفظ باغات کرهرود و سنجان وظیفه تک تک مسئولان

فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنان خود حفظ باغات کرهرود و سنجان را به عنوان ریه‌های اراک وظیفه همگانی مردم و تک تک مسئولان دانست و افزود: باید در جهت حفظ این پتانسیل موجود مساعدت و تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

بختیاری بر رفع نقطه حادثه‌خیز سنجان در ورودی شهر تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به حوادث رانندگی و فوت همشهریان رفع این نقطه حادثه‌خیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌بایست اختلاف راه و شهرسازی و شهرداری برای حل مشکل این منطقه هر چه سریع‌تر حل شود.

* سهم عوارض آلایندگی اراک ناعادلانه است

فرماندار اراک در مورد سهم عوارض آلایندگی اراک گفت: متأسفانه در مقطعی از زمان به دلایل سیاسی، غیرکارشناسی و غیرمنطقی یا اعمال زور یک نماینده مجلس تصمیمی برای تخصیص سهم عوارض آلایندگی گرفته شد که عادلانه نبود.

بختیاری با اشاره به نتایج مطالعات تعیین سهم آلایندگی انجام شده توسط دانشگاه شهید بهشتی خواستار تشکیل کمیته ماده 123 و تخصیص جدید عوارض شد.

وی خاطر نشان کرد: در نتایج به دست آمده سهم اراک از عوارض آلایندگی ناشی از کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه 86 درصد، سهم شازند 12 درصد و سهم خنداب دو درصد است.

انتهای پیام/87002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول