اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 93 صورت گرفت

ثبت تردد 7 میلیون مسافر در قشم

سرپرست مدیریت امور پایانه‌ها و بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از تردد 7 میلیون و 610 هزار مسافر در جزیره قشم طی سال 93، خبر داد.

ثبت تردد 7 میلیون مسافر در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، پژمان بهرامی گفت: از این تعداد تردد بیش از 3 میلیون و 792 هزار مسافر از طریق اسکله‌های پهل و شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله‌های لافت و شهید ذاکری در جزیره قشم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این میزان تردد جدای از مسافرت‌های هوایی به جزیره قشم است، ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از 3 میلیون و 818 هزار مسافر نیز جزیره قشم را از طریق اسکله‌های شهید ذاکری و لافت به مقصد سرزمین اصلی، ترک کردند.

به گفته این مسئول، سال گذشته بیش از 71 هزار شناور در مسیر ورود مسافران و 72 هزار شناور نیز در زمینه انتقال مسافران از قشم به سمت بندرعباس از طریق مسیر دریایی این جزیره فعالیت داشته‌اند.

بهرامی اعلام کرد: ورود بیش از 503 هزار خودرو از طریق اسکله لافت و خروج 546 هزار خودرو از این اسکله به بندر پهل با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) نیز از دیگر فعالیت‌های اداره امور پایانه‌ها و بنادر سازمان منطقه آزاد قشم در سال 93 بوده است.

وی در پایان گفت: قرار داشتن قشم در موقعیت استراتژیک تنگه هرمز، امکان دسترسی این جزیره به آبراهه‌های بین‌المللی و واقع شدن در کریدور حمل و نقل دریایی شمال – جنوب، از مهم‌ترین ویژگی‌های جزیره قشم برای توسعه روزافزون تردد دریایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/88011/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول