اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ووشو استان قم خبر داد

انگیزه بالای وشووکاران قمی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا

رئیس هیئت ووشو استان قم از انگیزه بالای ووشوکاران قم برای کسب مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

انگیزه بالای وشووکاران قمی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا

مهدی اردستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بعد از مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رقابت‌های ووشوی قهرمانی رده سنی جوانان جهان که در سال 2012 نصیب ووشو استان قم شد اکنون به دنبال کسب مدال دیگری از مسابقات برون‌مرزی هستیم.

وی ادامه داد: در سال 1391 بود که چهارمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی رده سنی جوانان جهان به میزبانی شرق آسیا در کشور ماکائو به انجام رسید و طی آن امیر نجفی‌پور به نمایندگی از ووشو استان قم و عضو تیم ملی جوانان ایران به مصاف حریفان مطرح خارجی رفت.

رئیس هیئت ووشو استان قم اضافه کرد: امیر نجفی‌پور در این دوره از رقابت‌ها ووشوکار بسیار خوب و شایسته‌ای برای تیم ملی کشورمان و جامعه ووشو قم بود که خوشبختانه با کسب برتری در تمام مراحل خود را به دیدار نهایی رساند و برای کسب مدال طلا به میدان رفت.

وی یاد آور شد: نجفی‌پور در دیدار نهایی وزن منهای 52 کیلوگرم مسابقات ووشو قهرمانی رده سنی جوانان جهان در کشور ماکائو برابر حریفی از کشور مصر به میدان رفت و با وجود شایستگی‌های بسیار زیادی که برای کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی داشت در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.

اردستانی در ادامه از اعزام تیم هیئت ووشو استان قم به مسابقات انتخابی تیم ملی خبر داد و افزود: در نخستین رویداد رسمی تقویم فدراسیون ووشو کشورمان، جوانان ووشوکار نقاط مختلف کشور امروز سه شنبه اول اردیبهشت ماه در پیکارهای انتخابی درون‌اردویی به میدان می‌روند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها به منظور شناسایی نفرات برتر برای اعزام به مسابقات ووشو رده قهرمانی 2015 آسیا برگزار می‌شود افزود: با مشخص شدن زمان و مکان مسابقات درون اردویی تیم ملی از سوی فدراسیون ووشو کشورمان، این رقابت‌ها در آکادمی فدراسیون ووشو و به میزبانی شهر تهران به انجام خواهد رسید.

رئیس هیئت ووشو استان قم با بیان اینکه بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون ووشو کشورمان، جوانان ووشوکار در 2 بخش ساندا و تالو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، افزود: شرکت کنندگان در بخش ساندای این دوره از رقابت‌ها 40 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نفرات در هفت وزن انتخابی درون‌اردویی تیم ملی برای دستیابی به پیراهن تیم ملی ووشو جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند و در نهایت 16 سانداکار به اردوی اصلی آماده‌سازی تیم ملی جوانان راه پیدا خواهند کرد.

اردستانی افزود: در بخش تالو نیز 52 ووشوکار حضور دارند که در پایان 3 تا چهار تالوکار در هر رده سنی وارد اردوی اصلی تیم ملی می‌شوند در حالی که به نمایندگی از استان قم در این دوره از مسابقات امیرحسین نصرتی به مصاف حریفان خواهد رفت.

وی یادآور شد: مسابقات قهرمانی ووشو آسیا در بخش ساندا تنها در رده سنی جوانان و در بخش تالو در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، ضمن اینکه مسابقات انتخابی بخش دختران نیز روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود و برترین‌ها مرداد ماه سال جاری به پیکارهای ووشوی قهرمانی رده‌های سنی مختلف آسیا به میزبانی چین اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/78002/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول