اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 480 تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 480 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.

فعالیت 480 تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میراحد حسینی صبح امروز در گردهمایی ماهانه تشکل‌های کارگری واحدهای تولیدی و خدماتی کلانشهر تبریز، اظهار داشت: تشکل‌های کارگری از ظرفیت بسیار بزرگی برخوردار هستند که نشان دهنده اتحاد، همدلی و همزبانی روزافزون کارگران در استان است.

وی از مجمع نمایندگان کارگران، کانون شورای اسلامی کار و کانون کارگران بازنشسته به عنوان سه تشکل بزرگ و مهم استان یاد کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد چنین تشکل‌هایی بدین منظور است که همه تصمیمات و فعالیت‌های کارگری به شکل اصولی و در چارچوب قانون صورت گیرد.

حسینی اضافه کرد: تشکل‌های موجود در سطح استان کمک می‌کند تا خواسته‌ها، انتقادات و سئوالات قشر کارگری از طریق این نمایندگان در مراجع مقتضی مطرح شده و بهترین نتیجه‌گیری حاصل آید که اگر غیر از این باشد تبعات منفی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان بیش از 600 هزار بیمه شده و 800 هزار مشمول قانون کار وجود دارد، یادآور شد: باید همه این افراد در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه حضور فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش 17 درصدی دستمزد در سال‌جاری گفت: امسال نمایندگان دولت در شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد برخورد فعال و پویایی داشتند تا ماحصل جلسات به نفع کارگران تمام شود تا برای اولین بار در 10 سال گذشته شاهد این میزان افزایش دستمزد باشیم.

این مسئول تأکید کرد: مزد و حقوق بسیار مهم بوده و از ارکان اساسی ایجاد انگیزه کار است که اگر به صورت دقیق تبیین شود، بهترین مشوق نیروی کار برای تولید مؤثر و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

حسینی ابراز امیدواری کرد، در سالی که مزین به عنوان همدلی و همزبانی شده است شاهد تعامل، همسویی و همزبانی بیش از پیش جامعه کارگری استان باشیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات مربوط به این قشر زحمتکش را به جد پیگیری کرده و به نتایج مطلوب دست یابیم.

انتهای پیام/60002/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول