اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت دیر مطرح کرد

تاسیس مطب دندانپزشکی در نقاط مختلف دیر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: شبکه بهداشت و درمان آمادگی لازم برای همکاری با دندانپزشکان برای تاسیس مطب دندانپزشکی در مناطق مختلف شهرستان دیر را دارد.

تاسیس مطب دندانپزشکی در نقاط مختلف دیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عادل مقدس ظهر امروز در حاشیه  بازدید از واحد دندانپزشکی مرکز بهداشتی درمانی بردخون با بیان اینکه مراجعات دیر هنگام شهروندان به دندانپزشکی باعث آسیب بیشتر به دندان آنها می‌شود، اظهار داشت: اغلب افراد هنگامی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که درد، عفونت و آبسه دارند یا قسمتی از دندانشان می‌شکند که در این موارد هم عمر دندانها کم شده و هم هزینه اعمال دندانپزشکی برای درمان ‏بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مراجعات منظم به دندانپزشکی، گفت: با مراجعه دوره‌ای شش ماهه به دندانپزشکی و معاینه دندان‌ها، پوسیدگی آن نیز قابل پیشگیری، تشخیص و کنترل است.

مقدس با ارایه آماری از میزان مراجعین شهروندان دیری به مطب‌های دندانپزشکی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، افزود: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 517 نفر معاینه دندانپزشکی شده اند و دندان یک هزار و 191 نفر نیز کشیده شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اعلام کرد: متاسفانه شاخص دندان‌های پوسیده، پرشده و افتاده مطلوب نیست که لازم است شهروندان توجه بیشتری نسبت به سلامت دندان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه پنج دندانپزشک در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان فعال هستند، گفت: مراکز بهداشتی درمانی دیر، آبدان و بردخون دارای مطب دندانپزشکی هستند و خدمات دندانپزشکی در این مراکز ارایه می‌شود.

واحد دندانپزشکی درمانگاه تامین اجتماعی بندر دیر نیز در کنار سه مطب بخش خصوصی فعال است.

وی به خدمات ارایه شده در مطب دندانپزشکی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل معاینه، کشیدن، ترمیمی، جرمگیری و بروساژ، رادیولوژی، پالپوتومی، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت و درمان نسج زنده توسط دندانپزشکان شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ارایه می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با درخواست از دندانپزشکان، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان آمادگی لازم برای همکاری با دندانپزشکان برای تأسیس مطب دندانپزشکی در مناطق مختلف شهرستان دیر را دارد.

انتهای پیام/66003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول