اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد

بهره‌مندی 219 هزار کاشانی از خدمات طرح تحول سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان از بهره‌مندی بیش از 219 هزار نفر از ارائه خدمات درمانی در قالب طرح تحول سلامت در این شهرستان خبر داد.

بهره‌مندی 219 هزار کاشانی از خدمات طرح تحول سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین اعرابی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مصلی بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان با اشاره به «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» به عنوان شعار بهداشتی تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای امسال، اظهار داشت: غذای ناسالم باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها است و توجه به مسئله تغذیه در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه غذای ناسالم به ماده غذایی گفته می‌شود که شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، مواد شیمیایی و افزودنی‌های غیرمجاز باشد، خاطرنشان کرد: این نوع غذا منشأ بیش از 200 نوع بیماری از یک عارضه گوارشی گرفته تا گونه‌های مختلف سرطانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌ها، غذاهای ناسالم و مشکلات بهداشتی در مواد غذایی است، گفت: می‌‌شود چنانکه اگر امروز بیماری ابولا بشریت را تهدید می‌کند باید ریشه آن را در این حوزه جست‌وجو کرد.

اعرابی نام‌گذاری سال جدید را به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را فرصت مناسبی برای قرار گرفتن مردم و مسئولان کنار یکدیگر برای تحقق مسئله امنیت غذایی قلمداد و عنوان کرد: باید از این فرصت برای ایجاد جامعه‌ای ایمن و سالم استفاده کرد و همه دستگاه‌ها و مردم نظارت را به صورت جدی در بحث سلامت غذایی مورد توجه قرار دهند.

وی متولی تأمین امنیت غذایی را تنها مربوط به یک دستگاه و یا یک نهاد ندانست و گفت: طبق آمارها کمتر از 30 درصد از عوامل مؤثر بر سلامت به ارگان‌ها و دستگاه‌های بهداشت و درمان مربوط می‌شود و بیش از 70 درصد آن به عوامل خارج از حیطه دستگاه سلامت مربوط است.

اعرابی در عین حال از اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بهبود شاخص‌های امنیت غذایی در این شهرستان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان از طریق دو رویکرد «آموزش» و «نظارت» در صدد تحقق برنامه‌ریزی‌های خود در حوزه مسئله امنیت غذایی در این شهرستان است.

این مسئول با اشاره به تأثیرات مثبت طرح تحول سلامت، عنوان کرد: تا پیش از اجرای این طرح و تا پایان سال 92، 60 درصد از هزینه‌های درمان از مردم دریافت می‌شد اما بعد از اجرای این طرح کمتر از شش درصد هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.

اعرابی از بهره‌مندی بیش از 219 هزار نفر از ارائه خدمات درمانی در قالب طرح تحول سلامت در کاشان خبر داد و گفت: برای ارائه این خدمات حدود 67 میلیارد ریال از محل یارانه سلامت توسط دولت هزینه شده است.

انتهای پیام/2406/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول