اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت آبیک:

راه‌اندازی بیمارستان دولتی آبیک در حال پیگیری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک گفت: راه‌اندازی بیمارستان دولتی شهدای این شهرستان از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در حال پیگیری است.

راه‌اندازی بیمارستان دولتی آبیک در حال پیگیری است

حمید برودتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با توجه به اینکه 80 درصد تجهیزات راه‌اندازی بیمارستان دولتی شهدای آبیک تهیه و آماده شده است و می‌شود خدمات را ارائه کرد ولی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، در حال حاضر امکان تحقق این مهم وجود ندارد.

وی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین قول مساعد داده‌اند که در خصوص نحوه ارائه خدمات و راه‌اندازی بیمارستان دولتی شهدای آبیک تصمیمات لازم را اخذ و این بیمارستان را از بلاتکلیفی خارج کنند.

این مسئول ادامه داد: با تامین منابع مالی لازم و اختصاص و جذب ردیف بودجه، زیرساخت‌های بیمارستان دولتی شهدای آبیک آماده شده و به صورت مرحله‌ای در قالب کلینیک‌های تخصصی با کیفیت مناسب به مردم شهرستان آبیک، خدمات مطلوب ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت‌های بیمارستان دولتی شهدای آبیک فراهم نشود خدمات‌رسانی به مردم تدوام نخواهد داشت و با مشکل مواجه می‌شویم ولی اگر زیرساخت‌ها فراهم شود با آمادگی لازم و کیفیت عالی مردم از خدمات این بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.

برودتی اذعان کرد: حوزه سلامت یک حوزه بسیار گسترده است که مسئولان باید مشکلات این حوزه را مشکلات خود دانسته و همه در راستای رفع مشکلات سلامت و بهداشت شهرستان آبیک دخیل شوند.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت در جامعه تنها بر عهده وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت آبیک نیست، گفت: همه مردم و مسئولان آبیک در تامین سلامت و بهداشت مسئول هستند و باید وارد میدان شوند به ویژه مسئولان که باید هر کاری را با تفکر سلامت انجام دهند.

این مسئول با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره توضیح داد: همه مردم و مسئولان در تامین سلامت جامعه باید نقش داشته باشند و برای تحقق شعار امسال سازمان بهداشت جهانی تلاش کنند.

*لزوم ایجاد حساسیت در استفاده از مواد غذایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: بهترین راهکار برای تبیین شعار امسال سازمان بهداشت جهانی آموزش و ایجاد حساسیت در بین قشرها و گروه‌های مختلف در جامعه اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران کارخانجات و شرکت‌ها در زمینه پیشگیری از مواد غذایی ناسالم و تشخیص غذای سالم و طرز نگهداری مواد غذایی است.

برودتی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته سلامت کارگاه آموزشی مواد غذایی ارگانیک در سالن کشاورز جهاد کشاورزی و کارگاه آموزشی نقش مواد غذایی در بیماری‌های غیرواگیر و پیشگیری در این زمینه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برای کارکنان شرکت‌های مواد غذایی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از مواد غذایی سالم در پیشگیری از بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان نقش بسزایی دارد مطلوب است مردم شیوه و سبک زندگی خود را تغییر داده و به سمت استفاده از مواد غذایی سنتی و سالم بروند و کمتر از فست‌فودها و غذاهای آماده استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: در تامین امنیت غذایی مردم کمیت مطرح است ولی در تامین ایمنی مواد غذایی کیفیت مطرح است که می‌طلبد در تهیه مواد غذایی از مزرعه گرفته تا آوردن آن بر سر سفره اصول ایمنی و سلامت آن رعایت شده باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: والدین باید این اراده را داشته باشند که از دوران کودکی، ذائقه فرزندانشان را به سمت ذائقه مناسب و دارای سلامت سوق دهند تا در بزرگسالی هم مواد غذایی سالم مصرف کرده و دچار بیماری‌های متعدد نشوند.

برودتی برپایی چادر سلامت، مسابقات مختلف ورزشی و تفریحی و آموزشی در رده‌های مختلف مدارس و راهپیمایی رابطان روستاها را از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در هفته سلامت ذکر کرد.

انتهای پیام/77006/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول