اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

صدور 294 پروانه بهره‌برداری تجاری در اصفهان

استاندار اصفهان از صدور 294 پروانه بهره‌برداری تجاری صادر شده در اصفهان خبر داد و گفت: 8 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای صدور پروانه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

صدور 294 پروانه بهره‌برداری تجاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری با اشاره به اینکه اکنون فضای کسب و کار، اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری جایگاه خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید موقعی که دولت را تحویل گرفت با چندین چالش مهم رو‌به‌رو بود که حل این چالش‌ها را در اولویت قرار داد.

وی افزود: دولت یازدهم کشوری با تورم 45 درصد را تحویل گرفت و با یک ایثار و نیز فشاری که متحمل شد توانست تورم 45 درصدی را به زیر 15 درصد برساند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از نمونه‌های تورم اخیر در ایام نوروز بود که با فشارهای موجود گرانی میوه، دولت اجازه نداد که در راستای اقتصاد مقاومتی میوه از خارج کشور وارد شود.

وی با اشاره به بهبود وضعیت کسب و کار و اشتغال گفت: سال گذشته در اصفهان بیش از 80 هیئت خارجی میزبان اصفهان بودند و اتاق بازرگانی اصفهان نیز میزبان گروه‌های اقتصادی 20 الی 30 نفره بوده که برکات خوبی برای استان به همراه داشته است.

زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی‌‌‌ترین استان کشور است، افزود: 10 درصد از صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان قرار دارد و نیز یک دوم میلیون بیمه شده کشور در استان اصفهان حضور دارند.

وی به ایجاد 53 هزار شغل جدید در استان اصفهان طبق آخرین کمیسیون اشتغال استان خبر داد و بیان کرد: 95 درصد از تعهد استان برای ایجاد اشتغال محقق شده و 850 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به امر اشتغال تخصیص داده شده است.

استاندار اصفهان با اضافه کرد: همچنین در سال 92 بیش از 21 هزار نفر بیمه بیکاری داشتیم که این تعداد در سال 93 به 17 هزار نفر بیمه بیکاری کاهش پیدا کرد.

وی به صدور 294 پروانه بهره‌برداری صادر شده در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: 8 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای صدور پروانه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 92، 43 درصد رشد داشته است.

زرگرپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه استان اصفهان چهارمین استان کشور از نظر سرمایه‌گذاری است، افزود: 37 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان فعال است.

وی به تولید 400 هزار تُن گندم و جو در استان خبر داد و گفت: طی چندین سال گذشته از حدود یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی، 450 هکتار زمین از چرخه تولید کشاورزی خارج شد اما با این وجود در سال گذشته استان اصفهان مازاد تولید گندم داشته‌‌ است.

استاندار اصفهان از افزایش ظرفیت گردشگری و تعداد تخت‌‌های هتل از 12 هزار تخت به 16 هزار تخت خبر داد و بیان کرد: در اواخر ماه جاری نمایشگاه بزرگ اصفهان با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در زمینی بالغ بر 72 هکتار کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از تشکل‌‌های کارگری ابراز گله‌مندی و بیان کرد: انتظار داریم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایان مسائل و مشکلات حوزه خود را در کارگروه اشتغال مطرح کنند تا به این وسیله شورایی که تشکیل می‌شود به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/63012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول