اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو ماه آینده صورت می‌گیرد

استقرار دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی در قزوین

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده طی 2 ماه آینده نسبت به استقرار دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی و بیمارستانی مطب‌ها و درمانگاه‌ها در سایت محمدآباد اقدام شود.

استقرار دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایرج زاهدپور در سیزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در بحث پسماندهای عادی استان قزوین در سال گذشته با توجه به تأسیس یک شرکت در سایت محمدآباد گام‌های خوبی در حوزه ساماندهی زباله‌های عادی در این استان برداشته شد.

وی افزود: بودجه لازم برای فعالیت مطلوب این شرکت تصویب شده است که امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی که مدنظر این شرکت است، گام‌های مؤثری در راستای ساماندهی پسماندهای استان قزوین برداشته شود و تلاش‌های فراوان مسئولان این استان در حوزه ساماندهی پسماندها به نتایج مطلوب منجر شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم استان قزوین در حوزه ساماندهی پسماندهای عادی این است که تمام پسماندهای عادی شهرها و حتی روستاهای بزرگ که از جمعیت بالاتری برخوردار بوده و میزان تولید پسماند توسط آن‌ها بالاست، به سایت محمدآباد منتقل شود.

زاهدپور با اشاره به ساماندهی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی استان قزوین ادامه داد: یکی از دستور کارهای مهم بحث ساماندهی پسماندها با توجه به اهمیت موضوع، ساماندهی پسماندهای بیمارستانی و عفونی بود.

وی عنوان کرد: در این راستا استان قزوین نخستین استان کشور بود که گام‌های خوبی در حوزه ساماندهی پسماندهای بیمارستانی و عفونی مطب‌ها برداشت که جا دارد از تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی اثرگذار در این حوزه قدردانی کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به قراردادی که در حوزه ساماندهی پسماندهای استان قزوین با بخش خصوصی منعقد شده است، در حال حاضر حدود 400 مطب، درمانگاه و آزمایشگاه  پسماندهای عفونی خود را تحویل پیمانکار مربوطه می‌دهند تا نسبت به بی‌خطرسازی آن اقدام شود.

زاهدپور تصریح کرد: این شرکت پیمانکار با در اختیار داشتن دستگاه‌های مورد نیاز برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی نسبت به جمع‌آوری این پسماندها از سطح درمانگاه‌ها، مطب‌ها و آزمایشگاه‌های استان قزوین اقدام کرده که پس از بی‌خطرسازی کامل، آن‌ها را به شهرداری تحویل می‌دهد تا با پسماندهای عادی دفع شوند.

وی گفت: تاکنون این دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی و بیمارستانی به صورت سیار فعالیت می‌کرد و برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی به در مطب‌ها و  درمانگاه‌ها مراجعه می‌کرد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استقرار این دستگاه نسبت به واگذاری زمینی برای احداث سایت در کنار سایت محمدآباد اقدام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین افزود: بر این اساس ظرف 40 روز تا دو ماه آینده دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی و بیمارستانی مطب‌ها و درمانگاه‌های استان قزوین در زمینی در مجموعه سایت دفع بهداشتی پسماند مستقر شده و پسماندهای بخش بیمارستانی و مطب‌های این استان به آنجا منتقل می‌شود تا پس از عادی‌سازی نسبت به امحا بهداشتی آن اقدام شود.

زاهدپور با اشاره به اقدامات صورت رفته در حوزه ساماندهی پسماندهای صنعتی و ویژه استان قزوین اضافه کرد: با توجه به حساسیت‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته در بحث ساماندهی پسماندهای صنعتی این استان زمینی به مساحت 10 هکتار در کنار سایت محمدآباد در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم برای انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه استان قزوین به این سایت بین اداره کل محیط زیست این استان و شرکت سرمایه‌گذار صورت گرفته است و از بقیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع نیز انتظار می‌رود در این حوزه مساعدت لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین با بیان اینکه برق سایت دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و ویژه با همکاری شرکت توزیع برق استان قزوین تأمین شده است، خاطرنشان کرد: برای تأمین آب مورد نیاز این سایت نیز رایزنی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای قزوین انجام شده تا در اسرع وقت نسبت به تأمین آب سایت دفن بهداشتی پسماندهای صنعتی و ویژه اقدام کنند.

زاهدپور عنوان کرد: با توجه به شرایط استان قزوین و اقدامات مطلوبی که در حوزه ساماندهی پسماندها صورت گرفته است، امیدواریم بتوانیم در ساماندهی پسماندهای صنعتی موفق عمل کرده و در سطح کشور الگو باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی پسماندهای کشاورزی نیز در مرحله انجام مطالعات قرار دارد، تصریح کرد: به منظور ساماندهی پسماندهای کشاورزی استان قزوین نیز کارگروه موردنظر تشکیل شده و در حال انجام مطالعات اولیه است که بنا به پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا آخر خردادماه سال جاری نتایج مطالعات این کارگروه اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین با اشاره به بازدید چند شرکت خارجی از سایت محمدآباد قزوین یادآور شد: امیدواریم در مدت زمان کمتری بتوانیم بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در سایت محمدآباد و نصب دستگاه زباله‌سوز در این سایت را عملی کنیم.

انتهای پیام/77010/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول