اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

عادت به کارهای زودبازده آسیب است

امام جمعه همدان گفت: ما عادت کرده‌ایم دنبال کارهای زود بازده باشیم و انرژی‌مان نیز در این موضوع معطوف شده است، در حالی که این مسئله یک آسیب است.

عادت به کارهای زودبازده آسیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امشب در دیدار با کارگران همدان با بیان اینکه رنجی که جوانان ما می‌کشند از زیاده‌خواهی و رفاه‌طلبی گذشتگان و اشتباهات تاریخی در کشور است، افزود: وقتی به جای استفاده از سرمایه‌ها در تولید، پول‌ها در بانک‌ها انباشته می‌شود، نتیجه‌ای جز وضعیت فعلی را نباید انتظار داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه استان همدان از وجود کارخانه‌‌های بزرگ محروم است، گفت: برخی استان‌ها با وجود امکانات کمتر با وجود کارخانه‌های بزرگ و پایدار مشکل اشتغال را حل کرده‌اند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه انسان برای کار آفریده شده است، یادآور شد: در عین حال، رفاه‌طلبی امروز و حرکت انسان به سمت زندگی ماشینی باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی بشر شده است.

وی با بیان اینکه کار به انسان نشاط و جلا می‌دهد، تصریح کرد: تنبلی و رفاه‌طلبی دشمن انسان است و انسان را از همه جوانب رشد و تعالی عقب می‌اندازد.

محمدی خاطرنشان کرد: حلال‌ترین درآمد و کار، آن است که از عرق پیشانی یک انسان به نتیجه برسد و در طرف مقابل کارفرما باید قبل از خشک شدن عرق کارگرش، مزد و حقوق او را تقدیمش کند.

وی افزود: متأسفانه مسلمانان تنبلی کردند، آن گاه دشمنان اسلام با کار بی‌وقفه، بازار دنیا را در دست گرفته‌اند، گرچه کار آنها را نمی‌توان موفق نامید چرا که لزوماً کار صالح نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کارهایی که از مسیر اخلاق خارج می‌شود، صالح نیست و باید جامعه از انجام آن خودداری کند.

وی یادآور شد: ما عادت کرده‌ایم دنبال کارهای زود‌بازده باشیم و انرژی‌مان نیز در این موضوع معطوف شده است، در حالی که این مسئله یک آسیب است.

محمدی تأکید با بیان اینکه آن چه در عالم هستی وجود دارد، حاصل کار خداوند است، خاطرنشان کرد: از این رو کار و شغل کارگری مقدس است، پس کار باید هدف‌دار و از کیفیت لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام/89042/گ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول