اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر پاکستان در تهران:

پاکستان به دنبال توسعه روابط تجاری با ایران است

سفیر پاکستان در تهران گفت: پاکستان به دنبال روابط توسعه تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

پاکستان به دنبال توسعه روابط تجاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، نورمحمد جادمانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی توسعه تجارت با ایران را از خواسته‌های مهم پاکستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایران و پاکستان را دارای مشترکات زیادی دانست و تصریح کرد: مشترکان مذهبی و فرهنگی موجب گسترش توسعه روابط با ایران است.

سفیر پاکستان در تهران، گیلان را استانی زیبا و سرسبز خواند و عنوان کرد: منطقه آزاد انزلی عامل مهمی برای گسترش اقتصادی است و می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی می‌تواند برای مراودات اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و پاکستان موقعیت خوبی باشد.

رضا مسرور با بیان اینکه خط کشتیرانی انزلی‌ـ باکو فعال است، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی راه‌اندازی تور تجار پاکستان برای بازدید را دارد.

وی فعالیت شرکت‌های خارجی را فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان دانست و گفت: در منطقه آزاد انزلی رونق بورس کالا دنبال می‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ایجاد زیرساخت‌های بندری و ریلی و راه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از منطقه را از برنامه‌های مهم این منطقه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وسعت منطقه آزاد انزلی به 9 هزار و 400 هکتار توسعه یافته است، یادآور شد: اکنون 100 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی فعالیت می‌کنند و در حال ساخت بندر کاسپین هستیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه تجار پاکستان می‌توانند از مزیت‌های منطقه آزاد و بورس کالای آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پاکستان می‌تواند مبادلات تجاری خود با قزاقستان را در بورس کالای منطقه آزاد انزلی انجام دهد.

به گزارش فارس، سفیر پاکستان از بخش‌های مختلف منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

انتهای پیام/2300/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول