اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون:

بودجه لازم برای پرداختن به کارگاه‌های بزرگ را نداریم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کسب و کارهای کوچک و خانگی توجه می‌کنیم، چراکه بودجه لازم را برای پرداختن به کارگاه‌های متوسط و بزرگ نداریم.

بودجه لازم برای پرداختن به کارگاه‌های بزرگ را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن طایی ظهر امروز در جمع اعضای مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی و کانون کارآفرینان استان کرمان اظهار داشت: ایجاد درآمد برای کاریابی‌ها دنبال می‌شود، زیرا این مجموعه‌ها فاقد درآمد هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی در راستای درآمدزایی برای کاریابی‌ها تدوین شده است به توضیح درباره این طرح‌ها پرداخت و بیان داشت: اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری یکی از این طرح‌هاست و اگر این موضوع به کاریابی‌ها واگذار شود، درآمد جدی برای این مجموعه‌ها ایجاد می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرح کارورزی اشتغال‌پذیری نیز در دستور کار قرار دارد و توانایی تبدیل دانش به مهارت برای افراد جویای کار باید دنبال شود.

طایی اضافه کرد: تا 400 میلیارد تومان بودجه برای مهارت‌آموزی به کارآفرینان پیش‌بینی شده است و 200 هزار نفر اشتغال‌پذیر را به بنگاه‌ها معرفی کرده و توانمند می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به کسب و کارهای کوچک و خانگی توجه می‌کنیم، یادآور شد: بودجه لازم را برای پرداختن به کارگاه‌های متوسط و بزرگ نداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه تلفیق کاریابی با کارآفرینی باید در راستای خدمات‌رسانی بهتر انجام شود، اظهار کرد: تلاش بسیاری برای موضوع مالیات مراکز کاریابی‌ها انجام دادیم، اما تاکنون تلاش‌ها برای تخفیف‌های مالیاتی نتیجه‌ای نداشته است.

طایی همچنین مراکز کاریابی را مراکزی مناسب برای استعدادیابی و شناخت استعدادها و توانمندی‌های کارجویان دانست و افزود: مهارت‌های گفتاری، شنیداری و نوشتاری مهمتر از بقیه مهارت‌ها هستند.

وی در پایان متذکر شد: باید در فرآیند کارپذیری بدانیم چه آموزش‌هایی باید ارائه دهیم تا فرد پس از طی کردن این آموزش‌ها بتواند وارد عرصه کار شود.

انتهای پیام/80019/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول