اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

سیاست آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سیاست آموزش و پرورش استراتژیک و کیفیت‌بخشی است.

سیاست آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا طاهرخانی در کارگاه آموزشی برنامه‌نویسی ویژه مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک که صبح امروز در دبستان فرهنگ دوست برگزار شد، اظهار کرد: مدیران مدارس ابتدایی فعال و پرنشاط هستند که این نشانه تحرک در این مدارس است.

وی با بیان اینکه کار مدیریت در مدارس باید تبدیل به رهبری آموزشی شود، افزود: این یک کار فرآیندی است، مدیریت دستوری نیست بلکه برنامه‌ای و نتیجه‌مدار است، مدیران با توجه به توان آموزشگاه خود برنامه‌نویسی می‌کنند و آنان در مدارس به عنوان یک رهبر آموزشی هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش استراتژیک و کیفیت‌بخشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهای اعتباری و مالی باید با برنامه پیش برویم نباید فقط تکیه بر منابع مالی داشته باشیم به این بیندیشیم که چطور برنامه بنویسیم و چطور اجرا کنیم، این موضوع جای بحث دارد.

طاهرخانی با بیان اینکه ارتقای مدیریت آموزشگاهی یکی از سیاست‌های اداره کل آموزش و پرورش است، تصریح کرد: برنامه تقویت مدیریت آموزشگاهی و ارائه گواهی صلاحیت یکی از برنامه‌های آموزش ابتدایی است.

این مسئول با بیان اینکه برای دانش‌آموزان و اولیا نیز برنامه تدوین شده است، بیان کرد: یکی از اقدامات آموزش ابتدایی تدریس عملکردی به جشنواره بود و در تلاش هستیم با ایجاد ذوق و تلاش در معلمان، به موضوع حرفه‌ای آموزش ابتدایی بپردازیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مدیران مدارس باید براساس شرایط خود و مدرسه برنامه بنویسند، عنوان کرد: اگر همین برنامه‌ها را دنبال کنیم به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

طاهرخانی ایجاد کارگاه‌های آموزشی در مدارس را ابزاری برای آشنایی مدیران در خصوص برنامه‌های آموزش ابتدایی دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی باید علمی باشد و مدیر بر اساس تجربه خودش برنامه را انجام دهد و با تلاش در راستای موضوع گام بردارد.

گفتنی است؛ در حاشیه این کارگاه آموزشی برنامه‌هایی از جمله تجلیل از مدیران بازنشسته، تدریس تخصصی با موضوع برنامه‌ریزی، اجرای سرود، ارائه گزارش از سوی مدیر مدرسه و سرگروه‌های آموزشی و در نهایت بیان خاطره از سوی مدیران بازنشسته اجرا شد.

انتهای پیام/2667/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول