اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

بیشترین قطعی درخت در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص به قلعه‌رئیسی و دیشموک دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین قطعی درخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص به قلعه‌رئیسی و دیشموک دارد.

بیشترین قطعی درخت در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص به قلعه‌رئیسی و دیشموک دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، عزت‌الله بهشتی‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: 65 درصد مساحت منابع طبیعی کهگیلویه را جنگل و 35 درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وظیفه حفاظت و نگهداری از این سرمایه‌های ملی سنگین بوده که همکاران ما با قدرت و قوت در این مسیر از هیچ اقدام و تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: انسان‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در حراست از محیط زیست و جنگل‌ها هستند که باید در این خصوص تلاش بیشتری در حفظ و حراست از جنگل‌ها داشته باشند.

بهشتی‌فر با بیان اینکه قلعه‌رئیسی و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین قطعی درخت را دارند، خاطرنشان کرد: آموزش محوری‌ترین گام برای ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین بهره‌برداران، حوضه‌نشینان، دانش‌آموزان، همیاران طبیعت و عموم مردم است.

وی افزود: نبود گاز باعث شده هر سال بیش از چندین درخت تنومند و چندین صد ساله بلوط قطع شود که این درختان به زغال تبدیل می‌شوند و فضای سبز و طبیعی بسیار زیبای این منطقه در حال نابودی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: وجود جنگل‌ها و مراتع در پشت مانع به وجود آمده سیلاب، طبیعت زیبا و ایجاد قطب گردشگری، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، حفاظت آب و خاک، وجود پوشش گیاهی و احیاء و توسعه گیاهان دارویی و صنعتی از مزایای مناسب منابع طبیعی این استان است.

این مسئول گفت: وجود جنگل‌های انبوه، مراتع خوب، رودخانه‌های پر آب، چشمه‌ها و آبشارها و دریاچه‌ها استان را به یک قطب مهم گردشگری تبدیل کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی مشکلاتی وجود دارد، گفت: تخریب منابع طبیعی از جمله سوخت، دام مازاد، کوچ زودرس، بوته‌کنی گیاهان اعم از دارویی و صنعتی و خوراکی، قطع جنگل و تبدیل به اراضی دیم و اجرای پروژه‌های عمرانی است.

انتهای پیام/82021/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول