اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر یک روزه به استان قزوین صورت گرفت

بازدید معاونان وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی قزوین

معاون آب، خاک و صنایع و معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین از طرح‌های کشاورزی این استان در منطقه تاکستان بازدید کردند.

بازدید معاونان وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های کشاورزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید رحیم سجادی معاون آب، خاک و صنایع و علی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین از چند طرح کشاورزی بازدید کردند.

در این بازدید رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص سفر معاونان وزارت جهاد کشاورزی به استان قزوین عنوان کرد: معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین از طرح یک هزار هکتاری باغ داربستی انگور و سیستم آبیاری تحت فشار در نرجه بازدید کردند.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک افزود: همچنین در این سفر یک روزه از ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان و کارخانه فرآوری کشمش در شهرستان تاکستان نیز بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه مساحت تاکستان‌های استان قزوین بیش از 35 هزار هکتار است، عنوان کرد: میزان تولید انگور 17.26 درصد کل تولید کشور بوده و تولید انگور کشور رتبه دوم تولید را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید کشمش در استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان کشمش کشور به شمار می‌رود و تأثیر زیادی روی قیمت کشمش کشور و صادرات آن دارد.

ابراهیمی‌پاک با اشاره به فعالیت‌های شاخص ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان گفت: اجراى پروژه‌های تحقیقاتى ـ کاربردی، انجام فعالیت‌های آموزشی ـ ترویجی، تولید نهال ارقام انگور اصلاح شده و تجاری دارای شناسه (گواهی شده) و کلکسیون ملی انگور به عنوان یکی از ذخایر منحصر به فرد ژنتیکی در خاورمیانه از شاخص‌ترین فعالیت‌های این ایستگاه تحقیقاتی به شمار می‌رود.

وی با اینکه تاکنون بیش از 30 هزار هکتار از باغ‌های انگور استان قزوین با اعتبار موجود داربستی شده‌ است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تسهیلات مطلوبی در سال جاری برای داربستی کردن باغ‌های انگور اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/77010/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول