اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی فروردین ماه امسال

بارندگی در مازندران کاهش 30 درصدی یافت

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بارندگی طی فروردین ماه امسال در استان حدود 30 درصد کاهش داشته‌ است.

بارندگی در مازندران کاهش 30 درصدی یافت

نوربخش داداشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه نزولات جوی در سال 93 از توزیع مکانی و زمانی مناسبی برخوردار نبود، اظهار کرد: به‌طوری که میزان بارش در بیشتر مناطق استان به‌ویژه در ارتفاعات و همچنین در بیشتر مناطق جلگه‌ای و ساحلی بخش‌های مرکزی و شرقی کمتر از نرمال بوده و تنها در بخش‌های ساحلی غرب بیشتر از نرمال بوده‌ است.

وی با اشاره به اینکه با شروع سال 94، در فروردین هر چند روزهای بارانی و ابرناکی آسمان نسبت به دوره آماری (نرمال) کمی بیشتر بوده اما از لحاظ مقدار و میزان بارش رخ داده حدود 30 درصد کاهش داشته است، افزود: در بین ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک (هم‌دیدی) استان تنها در ایستگاه‌های بلده و سیاه‌بیشه میزان بارش بیشتر از دوره آماری اتفاق افتاد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بیشترین افزایش بارش مربوط به ایستگاه سیاه‌بیشه با حدود 45 درصد بوده‌ است، اضافه کرد: در بین سایر ایستگاه‌های هواشناسی بیشترین کاهش مربوط به بابلسر حدود 70 درصد کاهش میزان بارش، گلوگاه حدود 66 درصد، آمل و دشت‌ناز حدود 63 درصد، بندر امیرآباد و قراخیل حدود 60 و ساری حدود 50 درصد کاهش میزان بارش بوده‌ است.

انتهای پیام/86003/و20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول