اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان:

امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری در کردستان است

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان گفت: دستمزد کم و امنیت شغلی دو دغدغه مهم جامعه کارگری در این استان است.

امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید شاکر ابراهیمی شامگاه دوشنبه در دیدار جمعی از کارگران استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: نام‌گذاری تاریخ شهادت شهید برونسی به عنوان روز کارگر افتخار بزرگی برای تمام جامعه کارگری در کشور است.

وی با بیان اینکه کارگران امنیت و قوانین موجود در حوزه کارگری را مرهون خون پاک شهدایی همچون شهید برونسی می‌دانند، گفت: قانون کار و حمایت امروز از جمعیت کارگری از برکات نظام مقدس اسلامی و حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر است.

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در طول عمر دولت‌های مختلف از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید هرگاه فرصتی به دست آورده‌اند دغدغه‌ها و مشکلات خود را با مسئولان در میان گذاشته‌اند.

ابراهیمی افزود: نتیجه این درد دل‌ها و بیان مشکلات در برخی موارد رفع مشکلات و گاهی نیز افزایش بار مشکلات کارگران بوده است.

وی از دستمزد و امنیت شغلی به عنوان دو دغدغه مهم جامعه کارگری در استان نام برد و افزود: متاسفانه کردستان از لحاظ سرمایه‌گذاری رتبه 30 را در بین استان‌های کشور دارد و این امر بیشترین آسیب را در زمینه امنیت شغلی و میزان دستمزد متحمل کارگران می‌کند.

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان میانگین دستمزد کارگران در استان را پایین‌تر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: تعدیل کارگران در زمان بروز مشکلات اقتصادی برای کارفرما و صاحبان مشاغل در استان از دیگر مباحثی است که ضربات آن بیش از هر قشری متوجه کارگران می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: از بانک‌ها و مسئولان استان خواستاریم به احترام بوسه‌ای که پیامبر بر دستان کارگر زدند در زمان بروز مشکلات در بازپرداخت تسهیلات کمی با نگاه مهربانانه‌تر برخورد کنند تا شاهد بیکار شدن کارگران زحمتکش استان نباشیم.

وی نظارت بیشتر بر نحوه انعقاد قرارداد شرکت‌های خدماتی با کارگران تاکید کرد و بیان داشت: در راستای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و حفظ و امنیت شغلی کارگران نظارت بیشتر بر قراردادهای شرکت‌های خدماتی که طرف قرارداد دستگاه‌های دولتی هستند از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان بر افزایش بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و افزود: در بحث ارسال لیست بیمه و نظارت بر دستمزد کارگران از سوی متولیان امر نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در سالی که با عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است شاهد سه جانبه‌گرایی اصلی و واقعی که مدنظر رهبری است برسیم و کارگران بتوان به جایگاه واقعی خود دست یابند.

انتهای پیام/79002/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول