اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان:

سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

وزیر ورزش و جوانان گفت: سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود گودرزی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: ورزشگاه 15 هزار نفر یاسوج با تلاش و زحمات همه خدمت‌گزاران به نظام احداث شد.

وزیر ورزش و جوانان به شعار سال 94 اشاره کرد و افزود: شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی چراغ راهی برای مسئولان است و دولت یازدهم براساس این شعار تلاش می‌کند امر مردم را به خود مردم واگذار کند.

وی توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد را در رفع مشکلات جوانان خوب و مؤثر دانست و بیان کرد: توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد در رفع مشکلات جوانان تاثیرگذار است و این سازمان‌ها می‌توانند دولت را در این زمینه کمک کنند.

گودرزی مشکل هویتی در جوانان را از معضلات کنونی در جامعه خواند و افزود: مشکل تغییر هویت در جوانان جدی است که تغییر فرهنگ و سبک زندگی با افزایش دسترسی به فضای مجازی، کوچک شدن جهان و دسترسی آسان به اطلاعات در این تغییر هویت نقش دارند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: براساس اطلاعات به دست آمده زمان مذاکره در خانوده‌های ایرانی 25 دقیقه است که همین موضوع موجب شده خانواده‌ها نتوانند فرهنگ خود به خصوص ازدواج را به جوانان انتقال دهند.

وی شکاف و تفاوت نسلی را عمده دلیل کاهش ازدواج دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ این آسیب‌های اجتماعی رتبه پایینی در کشور دارد.

گودرزی خواستار افزایش ثمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور شد و ادامه داد: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با تدابیری که در این خصوص اتخاذ می‌کنند به افزایش این ثمن‌ها در استان کمک می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزایش سرانه ورزشی را از دغدغه‌های دولت دانست و گفت: افزایش سرانه ورزشی در برنامه چهارم توسعه دیده شده که باید سرانه فضای ورزشی در کشور به یک مترمربع و بالاتر برسد.

وی عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد 1/07 مترمربع و بالاتر از میانگین کشوری است اما استان در توسعه فضای ورزشی توسط بخش خصوصی از سایر استان‌های کشور عقب مانده است.

گودرزی به سرانه فضای ورزشی در سایر استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: استان البرز با 30 سانتی مترمربع کمترین فضای ورزشی را در اختیار دارد، ضمن اینکه سرانه فضای ورزشی در استان تهران 33 سانتی مترمربع است.

وزیر ورزش و جوانان به تلاش‌های دولت قبل اشاره کرد و از کلنگ‌زنی‌ها بی‌رویه انتقاد کرد و افزود: در دولت گذشته سه هزار پروژه ورزشی در کشور کلنگ‌زنی شد که با توجه به محدودیت مالی ساخت این پروژه‌ها بیش از 40 سال به طول می‌انجامد.

وی خواستار آمایش رشته‌های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: باید براساس آمایش و کارشناسی رشته‌های مورد علاقه مردم در این استان شناسایی و سرمایه‌گذاری شوند.

گودرزی با بیان اینکه 18 دستگاه مختلف متولی امر جوانان هستند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم امور جوانان از وزارت جدا شود و خود به عنوان یک نهاد مستقل مسائل خود را بررسی کند.

انتهای پیام/82024/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول