اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر:

150 مسجد در استان بوشهر میزبان معتکفان خواهد بود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از 150 مسجد در سطح استان میزبان معتکفین باشد.

150 مسجد در استان بوشهر میزبان معتکفان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب‌المرجب و ایام‌البیض، گفت: مراسم اعتکاف از جمعه شب که مقارن با میلاد حضرت امام علی (ع) خواهد بود به مدت سه روز در مساجد برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته اعتکاف در 130 مسجد استان بوشهر برگزار شد، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از 150 مسجد در سطح استان میزبان اعتکاف و معتکفان باشد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های قابل اجرا در اعتکاف سال جاری، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های متنوع معرفتی و بصیرتی، قرآنی، گفتمان‌های دینی با حضور ائمه جماعات مساجد و مبلغینی که برای وعظ و خطابه به سراسر مراکز برگزاری اعتکاف اعزام می‌شوند، عبادات فردی و برنامه‌های مناسبتی از برنامه‌هایی هستند که در مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

سروستانی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از ثبت‌نام بیش از 12 هزار نفر معتکف در سطح استان خواهد بود، بیان کرد: از هموطنان در سراسر استان دعوت می‌کنم با حضور در مساجد جهت ثبت‌نام در اعتکاف اقدام کنند و در صورت نیاز با ادارات تبلیغات اسلامی در سطح استان در ارتباط باشند.

وی با ذکر این مطلب که برنامه اعتکاف یک برنامه مردمی است، تاکید کرد: از خیرین دعوت می‌کنیم با تقبل بخشی از هزینه‌های برگزاری اعتکاف مانند تقبل یک یا چند وعده افطار یا سحری معتکفان، در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: در نشست‌هایی که با مسئولان مختلف استان برگزار شده، تمهیدات لازم برای برگزاری کیفی مراسم اعتکاف استان فراهم شده است.

سروستانی با بیان اینکه 80 درصد معتکفان استان بوشهر را جوانان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در سال گذشته مراسم اعتکاف همزمان با ایام امتحان بود و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش چشمگیر معتکفان و استقبال گسترده جوانان باشیم.

انتهای پیام/66009/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول