اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح جزئیات روز نخست اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان

مبارزه با تروریسم به عنوان یک دغدغه مشترک مورد توجه اعضا قرار گرفت

معاون امنیتی - انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، تامین امنیت اتباع دو کشور از جمله موضوعاتی بود که در روز نخست اجلاس مشترک ایران و پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مبارزه با تروریسم به عنوان یک دغدغه مشترک مورد توجه اعضا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اصغر میرشکاری شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیئت امنیتی -مرزی پاکستان با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان، اظهار کرد: نخستین نشست هیئت پاکستانی با تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی زاهدان با هدف گسترش تعاملات و روابط تجاری ایران و پاکستان و بررسی مشکلات این حوزه انجام شد.

وی افزود: صبح امروز پس از جلسه افتتاحیه هجدهمین اجلاس مشترک امنیتی - مرزی ایران و پاکستان، پیرامون موضوعات مختلفی اعضای اجلاس بحث و تبادل‌نظر کردند که از جمله این مباحث، چگونگی ارتباط و تعامل مرزبانان دو کشور با یکدیگر و شناسایی نقاط مرزی آسیب‌پذیر دو کشور بود.

معاون امنیتی - انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر، تامین امنیت اتباع دو کشور، مبارزه با قاچاق کالا به ویژه سوخت از دیگر موضوعاتی بود که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت گفت: مبارزه با تروریست به عنوان یک دغدغه مشترک مورد توجه اعضا قرار گرفت و مفصل در این زمینه گفت‌وگو شد، مقرر شد مسئله تامین سوخت مورد نیاز کشور همسایه در کارگروهی مورد بررسی قرار بگیرد.

میرشکاری با بیان اینکه در زمینه استرداد تروریست‌ها نیز توافقات خوبی صورت گرفت، گفت: مباحث باقی مانده و جمع‌بندی و تدوین توافق‌نامه در جلسات فردا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3139/گ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول