اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد

هوشمندسازی یک‌هزار کلاس درس اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک‌هزار کلاس درس در استان اردبیل هوشمند شده و دانش‌آموزان از امکانات نوین در حوزه آموزشی و تربیتی استفاده می‌کنند.

هوشمندسازی یک‌هزار کلاس درس اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در نشست با جمعی از معلمان در اردبیل اظهار کرد: ما در مناطق محروم و روستایی به جای واحد آموزشی از ظرفیت 100 کانکس که وضعیتی مطلوب‌تر و رضایت‌بخش‌تر حتی نسبت به واحدهای آموزشی تخریبی دارند، استفاده می‌کنیم تا به‌عنوان مجموعه آموزشی و پرورشی از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی گفت: در سطح استان دو هزار و 900 واحد آموزشی در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل وجود دارد و در این مدارس بیش از 20 هزار معلم و 230 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل و فراگیری علم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: فردا با حضور مسئولان استانی آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اردبیل به تعداد 14 نفر برگزار می‌شود.

سپهری به کمبود فضاهای آموزشی در برخی از مناطق و نواحی استان اشاره کرد و ادامه داد: ما در ناحیه یک و دو اردبیل، پارس‌آباد، ‌مشگین‌شهر و خلخال با کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو هستیم که سعی در تعمیر، بهسازی و توسعه فضاهای آموزشی است.

وی علت به وجود آمدن این مشکلات را مهاجرپذیر بودن برخی از شهرها نظیر اردبیل و پارس‌آباد اعلام کرد و گفت: 10 سال پیش ناحیه یک اردبیل 52 هزار دانش‌آموز داشته در حالی که به دلیل مهاجرت در حال حاضر ما در این ناحیه بیش از 57 هزار دانش‌آموز داریم و در این مدت بیش از 10 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل کم شده است.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش ما بر این است تا یک توازن و تعادلی را در هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف تحصیلی اعم از فنی و حرفه‌ای و کار دانش و نظری ایجاد کنیم که در این زمینه قطعاً هدایت به سمت رشته‌های مهارتی و فنی بیشتر از گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ظرفیت خیرین به عنوان نفس پاک نظام آموزش و پرورش برای کاستن از تراکم فضاهای آموزشی و دوشیفته بودن مدارس اشاره کرد و افزود: از نظر آموزشی دو شیفته بودن مدارس ایرادی ندارد اما با هدف یکپارچه‌سازی نظام آموزشی سعی بر توسعه برنامه‌ها در این راستاست.

انتهای پیام/62001/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول