اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور خواستار شد

استقرار اورژانس و آتش‌نشانی در محور «گلندرود» شهرستان نور

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور خواستار استقرار اورژانس 115 و آتش‌نشانی در محور گلندرود این بخش شد.

استقرار اورژانس و آتش‌نشانی در محور «گلندرود» شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جهانگیر محمدی امشب در همایش شوراهای بخش مرکزی در این شهرستان اظهار کرد: به‌رغم آن‌که بخش مرکزی 14 ماه از داشتن بخشدار محروم بود و این مسئولیت به دوش معاونان فرماندار بود اما همان‌طور که فرماندار شهرستان نور قول دادند یک کارشناس کار بلد و قوی، آگاه به مشکلات بخش را در این سمت معرفی و دغدغه اهالی بخش مرکزی را رفع کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور تصریح کرد: بخشدار معرفی شده کارآمد، آگاه به مسایل و مشکلات منطقه و بخش است و این شناخت برای حل مسایل و مشکلات بخش بسیار تاثیرگذار است.

وی به مشکلات بخش اشاره کرد و افزود: زمانی بحث پیچ‌بری در محور گلندرود را مطرح و تعدادی پیمانکار وارد منطقه شدند اما پس از مدتی رها شد و بلاتکلیف ماند که این نقاط اکنون به‌دلیل احتمال ریزش کوه و سنگ بسیار خطرناک و نگران‌کننده است که انتظار داریم در تعیین‌تکلیف و ایمن‌سازی محور تسریع شود.

محمدی خواستار استقرار اورژانس 115 و آتش‌نشانی در این محور شد و گفت: محور گلندرود به دلیل تردد زیاد مسافران و خودروهای سبک و سنگین و مه‌گیر بودن و کوهستانی بودن از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور به وضعیت نامناسب محور تاشکو - کاسگرمحله اشاره کرد و ادامه داد: این محور در ادامه خیابان شهدای شهر رویان مسیر تردد چندین روستای منطقه پایین‌دست غرب شهرستان نور و تعدادی از روستاهای شرق شهرستان نوشهر و ده‌ها روستا در مناطق بالادست و ییلاقی است.

این مسئول با اشاره به اینکه آسفالت حدود سه کیلومتر از این مسیر از بین رفته است، تصریح کرد: دست‌اندازهای زیاد در این مسیر سبب خسارت به خودروها و سختی تردد خودرو و مردم شده است که نیازمند مرمت، بهسازی و روکش آسفالت است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات در مناطق پایین‌دست بخش مرکزی تعیین حریم و نقطه مرزی برخی از روستاها است که گاهی سبب اختلافات از جمله صدور پروانه و اخذ عوارضات می‌شود که باید برای رفع این مشکل تدبیر شود.

محمدی با اشاره به نظارت بر صدور پروانه‌های ساخت‌‍‌وساز و اجرای مصوبات خواستار تشکیل کارگروه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی برای پیش‌برد اهداف در روستاها در بخشداری شد.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان نور در پایان گفت: همدلی، همزبانی، هم‌فکری و مشورت باید سرلوحه کار شوراها قرار گیرد، زیرا استبداد و خودرایی به جایی نمی‌رسد و محکوم به نابودی است.  

انتهای پیام/86023/گ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول