اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

مصرف آب در همدان بالاتر از حد استاندارد

فرماندار همدان گفت: مصرف آب در استان همدان بالاتر از حد استاندارد است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید خطر کم‌آبی را به گوش مردم برسانند.

مصرف آب در همدان بالاتر از حد استاندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی تعالی شب گذشته در همایش شوراهای اسلامی شهرستان همدان اظهار کرد: کم‌آبی این روزها یکی از معضل‌هایی است که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند و قطعاً شوراهای اسلامی در حل این معضل می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه معضل کم‌آبی و خشکسالی هم اکنون در دو بخش مدیریت می‌شود، بیان کرد: مدیریت تامین آب و مدیریت مصرف آب در رفع معضل کم‌آبی باید با دقت و برنامه‌ریزی کارشناسی انجام شود.

فرماندار شهرستان همدان جمع‌آوری آب‌های سطحی و حفر چاه را از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت مدیریت تأمین آب عنوان کرد و افزود: بحث انتقال آب از سد تالوار به همدان از برنامه‌های بلندمدت مدیریت مصرف آب است.

وی با بیان اینکه در مدیریت مصرف آب نیازمند کمک شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون مصرف آب به لحاظ استاندارد در استان بسیار بالا است و شوراهای اسلامی و دهیاران باید خطر کم‌آبی را به گوش مردم برسانند.

تعالی با تاکید بر اینکه وضعیت کم‌آبی دیگر اجازه کشاورزی محصولات پرآب‌بر را نمی‌دهد، گفت: اکنون به واسطه قرار گرفتن در وضعیت کم‌آبی و خشکسالی کشاورزان نمی‌توانند از شیوه‌های آبیاری غرقابی استفاده کنند.

وی معضل بیکاری را دیگر اولویت مدیریت استان عنوان کرد و افزود: ایجاد کارگاه‌های کوچک در روستاها شروع شده و این مهم قطعاً به وضعیت اشتغال کمک خواهد کرد.

فرماندار شهرستان همدان راه‌اندازی پرورش قارچ و پرورش ماکیان در روستاها را از جمله اتفاقات مهم در راستای اشتغالزایی برشمرد و تصریح کرد: با همکاری شوراهای اسلامی در ایجاد کارگاه‌های کوچک و توسعه صنایع کوچک می‌توان شاهد پایداری اشتغال در روستاها بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در دستور کار شوراهای اسلامی و دهیاران قرار دارد و می‌توان از این مهم نهایت استفاده را در خصوص توسعه و آبادانی روستا به کار گرفت.

تعالی با ابراز رضایت از عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان همدان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا عملکرد خوبی داشتند و نمره خوبی نیز گرفته‌اند.

انتهای پیام/89044/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول