اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مدعیان مهد علم، ارزش‌های انسانی را لگد مال کردند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنهایی که ادعای مهد علم دارند انسانیت و ارزش‌های انسانی را لگدمال کرده‌اند و نمونه عینی آن را در یمن می‌بینیم.

مدعیان مهد علم، ارزش‌های انسانی را لگد مال کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام اسعد نصاری صبح امروز در همایش حکمت مطهر در شهرستان بوشهر، اظهار کرد: آیات و روایات زیادی با موضوع تعلیم و تعلم در قرآن و احادیث به ما رسیده که این نشان از جایگاه تعلیم و تربیت در قرآن و آموزه‌های دینی دارد.

نصاری با اشاره به اینکه نخستین معلم بشریت و جهان هستی خداوند متعال است، ادامه داد: در جامعه بشریت امروزی ما مشکل علم نداریم بلکه آنچه باید به‌دنبال آن باشیم تعقل است.

وی با اشاره به اینکه غرب و اروپا در حال حاضر از نظر علم تجربی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته‌اند این نشان می‌دهد که بشریت امروز مشکل علم ندارد، بیان کرد: در حال حاضر اگر علوم تجربی و غیرتجربی و پیشرفت علم را به تکریم و حفظ ارزش‌های انسانی مقایسه کنیم جهش معکوس دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه آنهایی که ادعای مهد علم دارند انسانیت و ارزشهای انسانی را لگدمال کرده‌اند و نمونه عینی آن را در یمن می‌بینیم، تصریح کرد: امروز کرامت و ارزش‌های انسانی از سوی کسانی که ادعای مهد علم را دارند زیر سئوال رفته است.

نصاری با اشاره به اینکه هرکس قلدر است از هوا و فضا و دانش در بمباران کردن و کشتن مظلوم بهره بیشتر می‌برد، عنوان داشت: در آموزه‌های دینی ما روی علم صرف تکیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه به مقام معلم ارزش و اهمیت می‌دهد به این است که هم علم می‌آموزد و هم تعقل و این ارزشمند است، یادآور شد: آنچه انسان را به جهنم می‌برد به‌خاطر آن است که به آنچه می‌دانستیم تعقل نمی‌کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جهل صرفا مقابل علم نمی‌آید بلکه کسی گاهی علم دارد باز جاهل است، خاطرنشان کرد: اسلام به‌دنبال آنچه می‌گردد تعقل است.

نصاری با تاکید بر اینکه در این زمان تعقل در زمینه‌های مختلف خیلی موثر است، گفت: متولیان عقیدتی سیاسی، مربیان و اساتید این بخش باید سعی کنند آموزه‌هایی به جوانان و نوجوانان و بسیجیان آموزش دهند که جنبه عملی و کاربردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم توقع دارند روحانیون، پاسداران و بسیجیان خدوم‌ترین، متواضع‌ترین، بااخلاق‌ترین و مردمی‌ترین مردم باشند، افزود: مردم در وهله اول نظام را در روحانیون می‌بینند و این نشانه تعلم مردم نسبت به روحانیون است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید خروجی‌ دوره‌های مختلف عقیدتی سیاسی رصد و آسیب‌شناسی شود و این می‌تواند به روند تاثیرگذاری دوره‌ها در آینده کمک کند.

نصاری تصریح کرد: برگزار کردن نماز اجباری در دبیرستان‌ها و مدارس نتیجه ندارد پس اگر اول کلاس‌های آموزشی برای آنها گذاشتیم و تاثیر داشت و نماز برگزار کردیم و آنها نماز خوان شدند ما در این راه پیروز هستیم.

انتهای پیام/66009/گ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول