اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمانشاه هشدار داد

جلوگیری از ایجاد شهرک‌های حاشیه‌نشین در کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شهر کرمانشاه، گفت: نباید اجازه داد که شهرک‌های حاشیه‌نشین دیگری با هزاران مشکل تبعی ایجاد شود.

جلوگیری از ایجاد شهرک‌های حاشیه‌نشین در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس ماهیانه اصناف و اتحادیه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: اصناف و مشاغل خدماتی ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری شهرستان محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: البته این موضوع شامل اصنافی که اشباع شده نیست و باید با کار کارشناسی و استفاده از نظرات مشاوران، برنامه‌ریزی در زمینه‌هایی انجام شود که امکان ایجاد اشتغال وجود دارد.

فرماندار کرمانشاه ضرورت نهادینه کردن جایگاه اصناف را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با این اقدام اصناف در کانون توجه مسئولان قرار می‌گیرند.

رنجبر یادآور شد: بخش دولتی به‌تنهایی از عهده رفع مشکلات برنمی‌آید و باید با حمایت بخش خصوصی بخشی از امور را به آن‌ها محول کرد.

وی تحقق این موضوع را دشوار توصیف کرد و ادامه داد: بخش دولتی به‌جای فراهم کردن بستر و تسهیل شرایط برای فعالیت بخش خصوصی مانع‌تراشی می‌کند.

رنجبر عمل نکردن مجموعه موجود در استان به‌صورت یک سیستم را یکی از موانع جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: کم‌رنگ شدن هم‌دلی بین مسئولان دولتی و خصوصی نیز مزید بر علت شده است.

فرماندار کرمانشاه پیشنهاد داد که هر ماه نشست‌هایی با حضور تعدادی از اتحادیه‌ها برای رفع مشکلات آن‌ها و دستگاه‌های دولتی مربوطه برای رفع موانع موجود تشکیل شود.

وی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شهر کرمانشاه، گفت: باید از مسئولان پرسید که شهر را به کجا می‌برند و نباید اجازه داد که شهرک‌های حاشیه‌نشین دیگری با هزاران مشکل تبعی ایجاد شود.

این مسئول با انتقاد از فروش اراضی کشاورزی حاشیه شهر و قطع‌بندی و فروش آن برای ساخت و ساز، تصریح کرد: کمیسیون نظارت بر اصناف باید محدودیت‌هایی در این زمینه قائل شود.

فرماندار کرمانشاه لزوم جلوگیری از افراد غیرمتخصص به حوزه مشاوره املاک را مورد تاکید قرار داد و افزود: غفلت از این موضوع فاجعه و مشکلات عدیده‌ای را به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: کوتاهی و قصور بخش دولتی و خصوصی و افرادی که به‌دنبال منافع شخصی خود هستند موجب ایجاد بی‌نظمی‌هایی در شهر کرمانشاه شده و این موضوع را باید کنترل کرد.

انتهای پیام/2700/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول