اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس:

مجلس مخالف تشکیل وزارتخانه جدید است / 23 استان کشور گرفتار ریزگردها هستند

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف چابک‌سازی دولت، مجلس هیچ برنامه‌ای را برای تشکیل وزارتخانه جدید ندارد و درصدد ادغام سازمان محیط زیست در جهاد کشاورزی نیست.

مجلس مخالف تشکیل وزارتخانه جدید است / 23 استان کشور گرفتار ریزگردها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در کنفرانس ملی علوم و مدیریت محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: آنهایی که دل در گرو تولید کالا دارند قطعا عرصه محیط زیست را عرصه ارزشمند برای حرکت در مسیر توسعه پایدار می‌دانند و سعی‌شان بر این است تا در دولت تدبیر و امید که تلاش بر تعامل عزت‌مندانه با همه کشورها است زمینه اعتلای فرهنگ محیط زیست سالم نیز فراهم آید.

وی فعالیت تشکل‌های مدنی و مردم‌نهاد را در همین راستا با هدف ارتقای جایگاه محیط زیست یادآور شد و گفت: ما در سایه آگاهی و هوشیاری که این تشکل‌های مدنی دارند جلوی فاجعه جاده‌کشی را در جنگل بی‌نظیر ابر گرفتیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس با حضور در منطقه اجازه ندادند تا این جنگل بی‌نظیر دوره هیرکانی نابود شود چراکه اگر این جنگل از بین می‌رفت تا 60 سال آینده نیز نمی‌توانستیم فضای سبزی را در نوار شمالی کشور شاهد باشیم.

وی جاده‌کشی در جنگل ابر را عین خیابان‌کشی در مجموعه فاخر تخت جمشید عنوان کرد و ادامه داد: ما جلوی این فاجعه را که مقدمات آن از دولت گذشته آغاز شده بود گرفتیم و اجازه ندادیم تا جنگل بی‌نظیر ابر به خاطر بی‌توجهی عده‌ای نابود شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: ما فضایی که امروز در مجلس شاهد آن هستیم تلاش اقتدارگرایانی است که کمتر به نهادها و تشکل‌های مدنی و احزاب اهمیت می‌دهند در حالی که تلاش دولت بر این است تا با همراهی این ظرفیت عظیم بتواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های کشور را برطرف کند.

لایحه جامع زیست‌محیطی به زودی در مجلس تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خلا قانونی در حوزه محیط زیست در حفاظت از منابع موجود نیز گفت: لایحه جامع محیط زیست کشور در حال تدوین نهایی و جمع‌بندی نظریات در کمیسیون کشاورزی است که امیدواریم به زودی در مجلس مطرح شده و این لایحه شاه کلید حل مشکلات زیست‌محیطی در کشور باشد.

وی افزود: ما به نقش نهادهای مدنی ارزش و احترام قائل هستیم و بر این باوریم که اگر حضور آنها نبود، ما امروز در حوزه محیط زیست با مشکلاتی بسیار زیادی روبه‌رو می‌شدیم و انسجام فعالیت‌های زیست‌محیطی از بین می‌رفت.

این نماینده مجلس به حکم هفت شکاربانی که با احساس مسئولیت در صیانت از حیات وحش ورود پیدا کرده و به عنوان یک سرباز دلسوز تامین‌کننده امنیت حیات وحش بودند اشاره کرد و ادامه داد: باید در سند توسعه‌ای کشور از یافته‌های علمی و نتایج به دست آمده استفاده کرده و این دستاوردهای را بدون اینکه بایگانی شوند به عنوان یک راه حل منطقی مدنظر قرار داد.

پیرموذن خطاب به تهدیدکنندگان اختیارات سازمان محیط زیست و کسانی که به فکر تشکیل وزارت جدید یا ادغام سازمان در جهاد کشاورزی هستند، گفت: تهدید اختیارات محیط زیست منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد و در راستای چابک‌سازی دولت باید حرکتی را انجام داد تا به جای ضربه زدن به شان و جایگاه محیط زیست به فکر احیای اختیارات و گسترش فعالیت محدود آن باشیم.

وی یادآور شد: به هیچ‌وجه مجلس دنبال تشکیل وزارتخانه جدید نیست و هر چند عده‌ای در تلاش برای ادغام محیط زیست با جهاد کشاورزی هستند اما این حرکت مطلوب اکثریت نمایندگان مجلس نیست.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی آلودگی محیط زیست و ورود گرد و غبار را یکی دیگر از آسیب‌های جدی توصیف کرد و گفت: در هفت شهر صنعتی که سالانه بیش از 4 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند در سایه تلاش دولت تدبیر و امید تهیه و توزیع بنزین با استاندارد بالا آغاز شده و این خود جلوی برخی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را گرفته است.

 به جای نخبه‌پروری، پخمه‌پروری رواج یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن تصریح کرد: در هشت سال گذشته به جای بها دادن به علم و نخبگان جامعه پخمه‌پروری مدنظر بوده که این کار به فرار مغزها منجر شده است.

وی تلاش دولت را برای مبارزه با رانت‌خواری و ویژه‌خواری‌ها یادآور شد و افزود: شایسته است با قاطعیت تمام نسبت به صدور حکم تخلفات مرتضوی که دست پخت دولت گذشته بود رسیدگی و حکم لازم صادر شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گریزی به هفته معلم زد و گفت: مسئولانی که پول کلان می‌گیرند هرگز نمی‌توانند دغدغه‌های معیشتی معلمان را لمس کنند که با 700 هزار تومان دریافتی قادر به تامین معاش خود نیستند.

انتهای پیام/62003/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول