اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد سه نور ولایت

بوستان ملت در اراک افتتاح شد

همزمان با میلاد سه نور ولایت بوستان بزرگ ملت واقع در میدان سرداران اراک با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولان شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بوستان ملت در اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک شهردار کلان‌شهر اراک امشب در آیین افتتاح این بوستان و جشن اعیاد شعبانیه که در راستای کاهش آلودگی هوای اراک و زیباسازی منظر شهری با هزینه‌ای بالغ بر 51 میلیارد ریال احداث شده است، با بیان اینکه وضعیت فضای سبز شهر اراک از استاندارد کشوری بالاتر است، گفت: در منطقه دو شهر اراک وضعیت فضای سبز مطلوب نبود که با بهره‌برداری از این بوستان این مهم نیز محقق می‌شود.

محمد ابراهیم عباسی افزود: یکی از ویژگی‌های این بوستان که 6.5 هکتار مساحت دارد، احداث بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال به مساحت 3 هزار متر مربع و استفاده از سیستم آبیاری بارانی است.

وی خاطر‌ نشان کرد: زیر‌‌ساخت‌های لازم به منظور احداث این آب‌نما در بوستان آماده شده و تا 4 ماه آینده طی مراسمی با حضور مسئولان به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه بوستان ملت با رعایت دقیق اصول و فنون مهندسی، طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: در این بوستان پارکینگ مورد نیاز جهت استفاده شهروندان، دو مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز برای رفاه شهروندان احداث شده است.

عباسی تصریح کرد: این بوستان در زمینی که پیش‌تر تلی از خاک بود، با هزینه‌ای بالغ بر 51 میلیارد ریال و اجرای 17 هزار متر مربع کف‌فرش بتونی، 3 هزار و 500 متر جدول‌گذاری، 800 متر مکعب عملیات بتن‌ریزی، 18 هزار متر مربع لوله‌کشی و آب‌رسانی و 150 عدد نصب پایه چراغ و اجرای روشنایی و ایجاد 32 هزار متر مربع فضای سبز احداث شده است.

وی با تقدیر از تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از توزیع برق، آب و فاضلاب و حمایت مجموعه استانی، پلیس راهور و نیروی انتظامی در راستای احداث این پارک بیان داشت: این بوستان در راستای خدمت‌رسانی، توسعه عمران و آبادانی و رفاه شهروندان با همکاری و همت و تلاش مجموعه شهرداری اراک افتتاح و بهره‌برداری شده که امیدواریم خدمات خوبی به همشهریان ارائه دهد.

انتهای پیام/87003/گ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول