اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کتابخانه‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد

فعالیت 3200 نهاد کتابخانه عمومی در کشور / صرفه‌جویی 500 میلیون تومانی عدم برپایی غرفه در نمایشگاه کتاب

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به فعالیت 3 هزار و 200 نهاد کتابخانه عمومی در کشور گفت: امسال مبلغ 500 میلیون تومان در راستای عدم برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی صرفه‌جویی شد.

فعالیت 3200 نهاد کتابخانه عمومی در کشور / صرفه‌جویی 500 میلیون تومانی عدم برپایی غرفه در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اللهیاری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک نهاد غیردولتی است که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 200 نهاد کتابخانه عمومی در سطح کشور فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 700 نهاد کتابخانه در نقاط روستایی فعال هستند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عدم حضور نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال اشاره کرد و افزود: این مهم با هدف صرفه‌جویی و دقت در مصرف صحیح بودجه نهاد بوده است که در این زمینه تصمیم گرفته شد هزینه برپایی غرفه در نمایشگاه کتاب صرف تأمین کتاب‌های جدید شود.

اللهیاری ادامه داد: امسال مبلغ 500 میلیون تومان در راستای عدم برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی صرفه‌جویی شد که در سال جاری صرف خرید کتاب‌های جدید شده و شش سری به سایر استان‌های کشور  ارسال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم در نقاط دور دست به کتاب‌فروشی‌ و نمایشگاه‌های کتاب دسترسی ندارند و در سخت‌ترین شرایط ممکن برای تامین نیازهای خود به نمایشگاه مراجعه می‌کنند بر آن شدیم تا در مراکز استان‌ها نیز نمایشگاه کتاب دایر شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری پنج دوره آموزشی برای کتابداران در ارتباط با مسائل محتوایی خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی 67 کتابدار حضور یافتند که اطلاعات آنها بروز شد.

اللهیاری با اشاره به اینکه برای برگزاری دوره‌های آموزشی کتابداران خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: به زودی این دوره‌های آموزشی برای سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که محل آن به احتمال زیاد خراسان جنوبی در نظر گرفته شود.

وی رصد و تهیه فهرست تازه‌های نشر را یکی از سیاست‌های راهبردی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری دانست و گفت: پس از پایان تهیه فهرست تازه‌های نشر، فهرست عناوین در اختیار کتابداران قرار می‌گیرد تا کتابداران با توجه به شناختی که از نیاز مخاطبان و جغرافیای فرهنگی کتابخانه‌های خود دارند کتاب مدنظر استان خود را انتخاب کنند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجهیز ویژه‌ بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی، را از دیگر سیاست‌های این نهاد در سال جاری برشمرد و یادآور شد: کتاب‌های کودک و نوجوان در فرآیند رصد و تهیه فهرست در اولویت قرار دارد.

اللهیاری اضافه کرد: حداقل 50 درصد عناوین پیشنهادی به کتابداران، مربوط به حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

وی به توانمندسازی کتابداران بخش کودک و نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 200 کتابخانه از مجموع 3 هزار و 200 نهاد کتابخانه عمومی در سطح کشور دارای بخش کودک و نوجوان هستند.

انتهای پیام/69017/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول