اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبارات 50 میلیاردی و در محور سی‌سخت به پادنا صورت گرفت

کلنگ‌زنی نزدیک‌ترین محور ارتباطی اصفهان به کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مسئولان دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان کلنگ ساخت جاده سی‌سخت -پادنا به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی نزدیک‌ترین محور ارتباطی اصفهان به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مسئولانی از استان اصفهان، فرماندار شهرستان سمیرم و مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ ساخت جاده سی‌سخت به پادنا نزدیک‌ترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به استان اصفهان به زمین زده شد.

در این آیین که در محل گردنه تاریخی بیژن صورت گرفت از این پس مردم دو منطقه سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد و پادنا در شهرستان سمیرم از توابع استان اصفهان به‌راحتی و بهتر از قبل با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس، مردم در این دو منطقه و در کل در دو استان مجبور بودند که از طریق جاده یاسوج به اصفهان و طی طریق از مسیری طولانی و پشت سر گذاشتن چندین تونل و گردنه و عبور از استان چهارمحال و بختیاری با یکدیگر ارتباط داشته باشند که این مسیر طولانی تنها به 30 کیلومتر از طریق گردنه بیژن کاهش پیدا کرد.

بنا به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد این مسیر و قطعه کنونی 13 کیلومتر که حجم خاکبرداری آن 60 هزار متر مکعب و حجم آسفالت آن حدود 540 هزار مترمربع دارد که تعداد 13 ابنیه بتنی از یک متر تا چهار متر دارد.

حسن فدایی در این آیین گفت: با این اقدام دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد هر چه بیشتر به یکدیگر پیوند خواهند خورد.

وی افزود: یکی از کارهایی که در دوره مدیرکلی خود در استان فارس انجام دادم ساخت راه ارتباطی پادنا به دزکرد بود که مشخصاتی مانند همین راه کنونی داشت و در کمترین زمان ممکن قول می‌دهیم که این محور را در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/2571/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول