اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چارلز کراتهامر: استراتژی اوباما در قبال داعش در حال سقوط آزاد است

«چارلز کراتهامر» تحلیلگر آمریکایی و از حامیان سرسخت جنگ ۲۰۰۳ عراق با اشاره به سقوط شهر رمادی گفت که استراتژی واشنگتن در قبال مقابله با داعش، ‌در حال سقوط آزاد است.

چارلز کراتهامر: استراتژی اوباما در قبال داعش در حال سقوط آزاد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک تحلیلگر وابسته به جریان نومحافظه‌کار آمریکایی سیاستهای کاخ سفید در قبال داعش را ناکارآمد و شکست‌خورده خواند.

چارلز کراتهامر تحلیلگر نومحافظه‌کار و از چهره‌های نزدیک به دولت سابق آمریکا در یادداشتی درباره سقوط شهر الرمادی بدست تروریستها تاکید کرد که شاهد سقوط آزاد استراتژی باراک اوباما برای مقابله با داعش هستیم.

او در یادداشتی برای واشنگتن پست نوشت: «الرمادی سقوط کرده و ارتش عراق از آن متواری شد. ائتلاف بزرگ ادعایی دولت اوباما شامل 60 کشور برای مقابله با داعش را نمی‌توان در اینجا مشاهده کرد. ثابت شده که حملات هوایی آمریکا بیهوده بوده و استراتژی آمریکا برای مقابله با داعش در سرازیری و سقوط آزاد است».

این تحلیلگر که از حامیان سرسخت جنگهای بوش بوده، افزود: «پس از گذشت 6 سال از تعهد اوباما برای خروج از خاورمیانه، جایگاه آمریکا در منطقه از بین رفته است و هنوز از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سولاتی در این باره مطرح نمی‌شود بلکه این سوال پرسیده می‌شود که آیا شما در سال 2003 به عراق حمله می‌کردید؟».

وی تصمیم اوباما در سال 2011 برای خروج نظامیان آمریکا از عراق را اشتباه خواند و تاکید کرد که برآمدن داعش و سقوط شهر الرمادی توسط تروریستها هم تا حد زیادی به خاطر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور صورت گرفت.

وی در ادامه با ارائه فضایی فرقه‌گرایانه از تحولات داخلی عراق، سیاستهای دولت باراک اوباما به ویژه خروج نظامیان آمریکا در سال 2011 را زمینه‌ساز افزایش نفوذ ایران در بغداد خواند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول