اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:

لزوم تشکیل کمیته ویژه برای توجیه بحرانی‎بودن خشکسالی در خراسان‎جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: لازم است کمیته‎ای در استان تشکیل شود تا بحرانی بودن خشکسالی را توجیه کند.

لزوم تشکیل کمیته ویژه برای توجیه بحرانی‎بودن خشکسالی در خراسان‎جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هاشم ولی‌پور مطلق ظهر امروز در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی اظهار داشت: در بخش کشاورزی مخاطب خاصی وجود ندارد بلکه مخاطب‌ها عمومی هستند.

وی تصریح کرد: آسیب‌پذیری یکی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: کاهش عملکرد و تولیدات کشاورزی از جمله پیامدهای خشکسالی در استان است که با وجود همه این شرایط، کشاورزان به سمتی هدایت شده‎اند که به ماندگاری این بخش در زمان خشکسالی منجر شد.

ولی‌پور مطلق گفت: از گفت‌‌و‌گوهای قبلی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که خشکسالی فقط بی‌‌آبی نیست بلکه ریزگردها هم جزو خشکسالی حساب می‎شود.

وی با اشاره تغییر شاخص‎های خشکسالی اضافه کرد: این موضوع در ابتدا یک ایده خام بود که بعد از بررسی، تجزیه و تحلیل و با پیگیری‎های صورت گرفته در نهایت به نتیجه رسید و اکنون به شاخص کلی برای کشور تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مدیریت بحران استان خواست تا ایده اندازه‎گیری شاخص‎های خشکسالی در بلند مدت را به ستاد مدیریت بحران کشور منعکس کنند تا بعد از این بر اساس این شاخص‎ها اقدام شود.

 ولی‎پور مطلق گفت: اعضای کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان باید طرح‎ها و پروژه‎هایی که می‎تواند از اعتبارات ماده 10 و 12 اعتبار بگیرد را تا 20 خرداد‎ماه جاری به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این طرح‎ها به مدت 48 ساعت به کمیته‎های تخصصی ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: ماحصل و نتیجه این طرح را تا 30 خردادماه جاری به دبیرخانه تحویل بدهند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع خشکسالی مورد تایید خیلی از افراد نیست که خشکسالی را بحران نمی‌دانند بلکه یک پدیده می‌دانند، و باید توجه داشته باشیم وقتی پدیده‎ای 17 سال ادامه داشته باشد به یک بحران تبدیل می‎شود.

ولی‌پور مطلق گفت: لازم است در این راستا کمیته‎ای ویژه در استان تشکیل شود تا بحرانی بودن خشکسالی را در استان توجیه کند.

انتهای پیام/22485/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول