اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

میراث کهن در لابه‌لای ساخت‌وسازهای جدید رو به زوال است

فرماندار ساری گفت: میراث کهن شهر ساری در لابه‌لای ساخت‌وسازهای امروزی، در حال زوال و نابودی است.

میراث کهن در لابه‌لای ساخت‌وسازهای جدید رو به زوال است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد واحدی اظهار کرد: هویت تاریخی یک شهر، ساختمان‌ها و نوع معماری آنهاست و در احیای بافت قدیمی تاریخی، باید طراحی و معماری ساختمان‌ها اصولی و جذاب باشد.

وی با اشاره به اهمیت احیای بافت‌های قدیمی در شهرها و روستاها، افزود: وجود ساخت‌وسازهایی با معماری سنتی در شهرها و روستاها، سبب ایجاد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌شود.

 فرماندار ساری با بیان اینکه بناهای تاریخی شهرستان ساری به دلیل بهره‌برداری نامناسب و غیرکاربردی در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر، پنهان مانده‌اند، خاطر نشان کرد: میراث گران‌بهایی که از گذشتگان بر جا مانده، در لابه‌لای ساخت‌وسازهای امروزی و همچنین بی‌توجهی مسئولان، در حال نابودی و زوال است.

وی ادامه داد: گردشگران در گذر از این شهر کهن، باید در کنار چشم‌نوازی جنگل، دشت و دریا، نظاره‌گر جاذبه‌های تاریخی و معماری آن نیز باشند.

واحدی با تاکید بر اینکه ارتقای مبلمان شهری و بهبود نمای ساختمان‌ها برای زیباسازی نمای شهری و ایجاد جذابیت مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: الگوگیری از معماری سنتی منطقه و تلفیق آن با نماهای مدرن، جذابیت‌های بصری خوبی را ایجاد می‌کند.

فرماندار ساری با بیان اینکه در ایجاد بنای ابن‌شهرآشوب ساروی با معماری سنتی در مرکز شهر، شاهد احیای میراث ارزشمند تاریخی ساری هستیم، تصریح کرد: طرحی را که شهرداری این شهر برای ایجاد میدان ابن شهرآشوب با ساختمان‌های معماری سنتی و تاریخی شمالی تدوین و در حال اجرا دارد؛ از جاذبه‌های یک مکان تاریخی بهره‌مند می‌شود و تامین کننده یک فرصت گردشگری برای نسل امروز و فرداست.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شورای اداری شهرستان ساری نسبت به شناسایی، حفظ و احیای نقاط مهم تاریخی تلاش می‌کند، گفت: مسئولان میراث فرهنگی نیز باید در کنار شورای شهر ساری تلاش خود را برای بازسازی و احیای هویت تاریخی این شهرستان صرف کرده و با آنها همکاری و همراهی کنند.

انتهای پیام/86001/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول