اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

احداث پارک علم و فناوری در اردبیل نیازمند بودجه 30 میلیارد تومانی است

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا پارک علم و فناوری در زمینی به مساحت 10 هکتار در اردبیل احداث شود.

احداث پارک علم و فناوری در اردبیل نیازمند بودجه 30 میلیارد تومانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالقیوم قلی‌پوری صبح امروز در جریان بازدید از مراحل احداث پارک علم و فناوری در اردبیل اظهار داشت: با تلاشی که مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار در راه‌اندازی پارک علم و فناوری به عنوان حلقه مفقوده توسعه و ترویج علوم دانش بنیان انجام دادند در یک سال اخیر با پیگیری‌هایی که به انجام رسید ما شاهد فعال شدن این مجموعه در اردبیل هستیم.

وی افزود: ما به صورت موقت در چهار طبقه شاهد استقرار پارک علم و فناوری هستیم ولی ضروری است در زمینی به مساحت 10 هکتار در شهرک الهیه با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان پارک علم و فناوری اردبیل راه‌اندازی شده و به صورت مستقل بتوانیم از ظرفیت این مجموعه در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل یادآور شد: افزایش تولید، تقویت ثروت اجتماعی و ایجاد رقابت مطلوب‌تر در قالب شرکت‌های دانش بنیان از اهداف و برنامه‌های پارک علم و فناوری است که قطعاً باید به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و امکان بهره‌گیری از این ظرفیت فراهم آید.

قلی‌پوری عنوان کرد: تاکنون در حوزه بازارسنجی،‌ ایده‌پردازی، ارائه طرح‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نمونه‌سازی، ‌استانداردسازی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان، برپایه فناوری‌های جدید و فروش محصولات آنها در قالب کالا و خدمات اقدام کردیم که جزو مأموریت‌های اصلی پارک علم و فناوری محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در ادامه این فرایند سعی کردیم تا مجموعه پارک علم و فناوری را به شاخصه‌های تخصصی همچون کتابخانه و همچنین مجموعه‌های حمایت‌کننده تولیدی شرکت‌های دانش بنیان به ویژه با حمایت بخش خصوصی جدی گرفته شده و در این زمینه برخی رایزنی‌های نیز با مسئولان امر به انجام رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دستیابی به علوم و فنون جدید قطعاً به تقویت و توسعه این شرکت‌ها نیاز دارد و در این زمینه باید مجموعه پارک علم و فناوری بیشتر از این مورد حمایت قرار گیرد که تلاش دولت تدبیر و امید نیز همین شرایط را در توانمندسازی این مجموعه‌ها حاکم کرده است.

انتهای پیام/62004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول