اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جنوب شهر شیراز صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی در شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از آغاز عملیات اجرایی نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی در جنوب شهر شیراز خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: پیرو مذاکرات انجام شده با هنرمندان و پیشکسوتان حوزه هنرهای نمایشی و آیینی و ضرورت توسعه زیرساخت‌های این هنر مهم، عملیات اجرایی نخستین سالن نمایشی و آیینی شهرداری شیراز در جنوب این کلان‌شهر آغاز شد.

وی افزود: این سالن تمرینی نمایشی به متراژ 500 متر مربع و با معماری زیبا طراحی و در بوستان کوی زهرا (س) واقع در بلوار مدرس با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد ریال احداث می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: این مجموعه شامل سالن‌های نمایشی و آیینی،‌ کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و سیستم نور و صدا در محیطی مناسب طراحی و در مدت هشت ماه احداث می‌شود.

فرخ‌زاده توجه به هنرهای نمایشی و آیینی را باعث بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و تربیت هنرمندان حرفه‌ای به‌ویژه در مناطق جنوبی شهر شیراز دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر هنر متعهدانه،‌ همواره توصیه کرده‌اند که مسائل اجتماعی با زبان هنر و توسط هنرمندان متعهد و فرهیخته به بدنه اجتماعی منعکس و منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث این سالن موجب رونق مسائل فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، افزایش ضریب ایمنی و اداره کردن بوستان‌ها توسط مردم، کاهش تردد افراد به مناطق مرکزی شهر برای استفاده از اماکن فرهنگی و هنری و افزایش جذابیت‌های گردشگری، اسلامی ایرانی و تفرجی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: در سال 94، 50 پروژه‌ مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ورزشی و مذهبی به اتمام می‌رسد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش اشتغال مولد و ماندگاری هنرمندان مستعد در شیراز می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها ضمن تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر باعث افزایش استانداردهای بین‌المللی به‌عنوان یک شهر فرهنگی بین سایر شهرهای موضوعی در جهان خواهد شد.

انتهای پیام/2448/گ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول