اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

معادن کردستان به‌شرط فرآوری و اکتشاف به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

استاندار کردستان گفت: تاکنون معادن استان در ایجاد شغل نقش قابل‌توجهی نداشته است و تصمیم بر این است تا معادن استان به‌شرط فرآوری و اکتشاف به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

معادن کردستان به‌شرط فرآوری و اکتشاف به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امشب در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سنندج برگزار شد، با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی ایران، اظهار کرد: وجود جنگل، آب، زمین، مرتع، منابع طبیعی، نیروی انسانی، راه‌های گردشگری و غیره که در استان وجود دارد همگی به عنوان زیرساخت‌های توسعه و ظرفیت‌های خدادادی مطرح است و باید از این موارد برای توسعه استان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه امنیت به عنوان زیرساخت اصلی و مهم در راستای سرمایه‎‌گذاری مطرح است، افزود: ادعا می‌کنیم کردستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه‌گذاری است.

وی یادآور شد: برخی زیرساخت‌ها مانند حمل و نقل و کشاورزی و گردشگری نیازمند عنایت بیشتر مسئولان کشوری هستند تا بتواند زمینه توسعه استان را فراهم آورند.

استاندار کردستان بیان کرد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان که در کارگروه تخصصی شورای آزاد تصویب شده، مطالعه آن در حال انجام است و امید است با اجرای آن شاهد شادمانی مردم استان باشیم.

زاهدی همچنین با اشاره به وجود معادن در استان کردستان، اعلام کرد: تاکنون معادن استان نتوانسته شغل قابل‌توجهی برای استان ایجاد کند و روی درآمد استان هم تاثیری نداشته و حتی زیرساخت‌های حمل و نقل را نیز از بین برده است بنابراین تصمیم گرفته‌ایم معدن را به شرط فرآوری و اکتشافات واگذار کنیم.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از درآمد مردم استان بستگی به مبادلات مرزی رسمی و غیررسمی استان دارد اما متاسفانه در زمانی که قانون مبارزه با قاچاق کالا تصویب می‌شود این توجه نشده که مردم گاهی برای استفاده شخصی خود نیاز به خروج یک کالا دارند و متاسفانه نمی‌توانند هیچ کالایی به همراه داشته باشند که در این راستا می‌طلبد مسئولان کشوری چاره‌ای برای این مهم بیندیشند.

بومی‌گزینی به زیان استان‌های کمترتوسعه‌یافته است

استاندار کردستان بیان کرد: با بومی‌گزینی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته، استان‌هایی مانند کردستان به دلیل کمیت پذیرش دانشجو امکان قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور را ندارند و این بومی‌گزینی به زیان استان‌های کمترتوسعه‌یافته و استان‌های مرزی است و این مهم نیز نیازمند توجه جدی است.

زاهدی با اشاره به اینکه منابع و مصارف استان مناسب نیست، افزود: منابع در اختیار بانک‌های استان کم است و با این وجود استان نمی‌تواند با استان‌های ثروتمند به رقابت بپردازد.

وی بیان کرد: در آستانه تدوین برنامه ششم قرار داریم و در این راستا نیاز به توسعه متوازن در کشور احساس می‎‌شود چراکه اگر کشور را مانند ظرف گردی که روی یک پایه قرار دارد در نظر بگیریم خواهیم دید با نداشتن توازن در هر قسمت این ظرف کل ظرف و به تعبیری کل کشور دچار مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/79007/ج۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول