اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای طرح خودکارسازی اداری صورت گرفت

ثبت بیش از 2 هزار پرونده در ثبت‌احوال اقلید

رئیس اداره ثبت‌احوال اقلید با اشاره به اجرای کامل طرح اتوماسیون اداری در این اداره از ثبت 2 هزار و 142 پرونده در سال گذشته در ثبت‌ احوال این شهرستان خبر داد.

ثبت بیش از 2 هزار پرونده در ثبت‌احوال اقلید

امید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اشاره به وظایف ثبت‌ احوال در زمینه ثبت وقایع ولادت، فوت، ازدواج و طلاق، صدور شناسنامه نوزاد و یا تعویض شناسنامه مکانیزه اظهار کرد: همکاری با نظام‌وظیفه، دارایی، مراجع قضایی و سایر ارگان‌ها برای ارائه استعلام‌های اسناد سجلی افراد، تشکیل پرونده فاقدان شناسنامه و صدور شناسنامه بدوالصدور پس از طی مراحل قانونی و... از جمله وظایف ثبت‌ احوال است.

وی با تأکید بر تأثیر مثبت اجرای طرح اتوماسیون اداری در افزایش دقت و صرفه‌جویی زمانی و اقتصادی اعلام کرد: اداره ثبت‌ احوال اقلید با ثبت حدود 600 پرونده در سال 92 و ثبت 2 هزار و 142 پرونده در سال گذشته از شهرستان‌های پیشگام در اجرای کامل این طرح بوده است.

کریمی رسالت ثبت‌ احوال را در تصمیم‌گیری‌های کشوری، استانی و شهرستانی مهم و اساسی دانست و بیان کرد: در سال‌های گذشته تحولات بنیادی در زمینه مکانیزه شدن و کوتاه کردن دست اخلالگران در ثبت‌ احوال صورت گرفته است.

رئیس اداره ثبت‌ احوال اقلید به تأیید 155 هزار سند در طرح نظارت آرشیو اسناد سجلی در راستای ارتقای امنیت اسناد و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مالی در ثبت‌ احوال اقلید اشاره و بیان کرد: بیش از 183 مورد نظارت بر سند در ثبت‌ احوال این شهرستان انجام‌ شده است.

کریمی با بیان اینکه ثبت‌ احوال اقلید در سال 1355 تأسیس‌شده و در حال حاضر با حضور هفت نیروی انسانی همگام با نیاز روز خدمت می‌کند، تصریح کرد: اداره ثبت‌ احوال یکی از پر مراجعه‌ترین سازمان‌هاست که به تجهیزات و فناوری مدرن همراه با نیروی کارآمد کافی در راستای خدمت‌رسانی بیشتر، بهتر و سریع‌تر به مردم نیاز دارد.

 رئیس اداره ثبت‌ احوال اقلید با تأکید بر رضایتمندی مردم و سرعت‌دهی خدمات در بخش‌های شهرستانی به نمایندگی ثبت‌ احوال سده و حضور نیروهای اداره ثبت‌احوال اقلید هفته‌ای سه روز باوجود وظایف سنگین در این نمایندگی و رفع مشکلات مردم این بخش اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود در صورت اختصاص ردیف پستی و تبدیل نمایندگی ثبت‌ احوال سده به اداره و جذب نیرو، خدمت‌رسانی به مردم در این بخش فعال‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول