اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌شرقی:

ساخت زندان جدید تبریز با فروش زندان فعلی سرعت می‌گیرد

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌شرقی در مورد زندان تبریز گفت: این زندان در 97 هکتار با سایت اصلی 17 هکتاری با 20 درصد پیشرفت در حال ساخت است که با فروش زندان فعلی عملیات ساخت ادامه می‌یابد.

ساخت زندان جدید تبریز با فروش زندان فعلی سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، به نقل از اداره امور زندان‌های استان آذربایجان شرقی، علی‌اکبر بنی‌هاشمی ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان هشترود اظهار داشت: عدم حضور نان‌آور خانواده باعث ایجاد مشکلات فراوانی می‌شود و زمینه را برای فروپاشی آن خانواده فراهم می‌کند.

وی افزود: هیچ نهادی به جز کمیته امداد آن هم با روش اداری خاص خود از خانواده زندانیان حمایت نمی‌کند و تنها مرجع امداد به این خانواده‌ها انجمن‌ها هستند.

بنی‌هاشمی گفت: انجمن حمایت از زندانیان برای ادامه فعالیت خود باید زمینه را برای درآمد پایدار فراهم کند تا بتواند از محل این درآمدها نیازهای واقعی خانواده‌های زندانی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در سال 94 سیاست سازمان بر افزایش حمایت از خانواده زندانیان تا حداقل 2 برابری است، افزود: امسال انجمن‌های حمایتی شهرستان‌ها به صورت مشارکتی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بنی‌هاشمی گفت: زندانیان با کار در محیط بیرون از زندان هم درآمدی برای خانواده خود دارند و هم مهارتی را آموزش می‌بینند.

مدیرکل امور زندان‌های استان خاطرنشان کرد: وضعیت فیزیکی زندان هشترود مناسب نبود و با همکاری مسئولان و دیدار با ریاست سازمان زندان‌های کشور دستور گرفته شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه زندان هشترود آغاز شود.

وی گفت: منتظر هستیم تا مجوز آغاز پروژه صادر شود و در آن برنامه‌های اصلاح، تربیت و توانمندسازی زندانیان را اجرا کنیم.

بنی‌هاشمی افزود: زندان هشترود در 2 هکتار زمین با بیش از 25 میلیارد ریال پس از تغییر کاربری که 10 روز به طول خواهد انجامید پس از چهار ماه و ظرف مدت 36 ماهه ساخته می‌شود.

وی افزود: در استان به غیر از زندان مرند تمام زندان‌ها در داخل بافت شهری قرار دارند و بالاجبار به خارج از شهر برده می‌شوند.

بنی‌هاشمی گفت: اولویت امسال زندان استان ساخت زندان در شهرستان‌های هشترود - مراغه و میانه است و زندان اهر نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

وی در مورد زندان تبریز نیز گفت: این زندان در 97 هکتار با سایت اصلی 17 هکتاری با 20 درصد پیشرفت در حال ساخت است که با فروش زندان فعلی عملیات ساخت ادامه می‌یابد.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان خیرخواهانه است و بر همه ما وظیفه است تا نگذاریم افرادی که به زندان افتاده‌اند خانواده آنها دچار مشکل شود. همه ما نیز در اصلاح مجرم وظیفه داریم.

وی ایجاد اشتغال در زندان را اولویت‌دار دانست و خواستار ایجاد کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در زندان هشترود شد.

در این جلسه جلیل دین محمدی به عنوان مدیر عامل انجمن حمایت از زندان هشترود معرفی و مجید غفارزاده، عادل عزتی و محمد حسین امامی به عنوان اعضاء معتمد انجمن حمایت از زندانیان و سیدعلی موسوی و محمدرضا جمشیدی نیز به عنوان بازرس این انجمن در سال 94 انتخاب شدند.

انتهای پیام/60011/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول