اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی:

استان مرکزی رتبه برتر را در واگذاری زمین به واحدهای صنعتی کسب کرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در سال گذشته رتبه برتر در امر واگذاری زمین به واحدهای صنعتی را در کشور کسب کرد.

استان مرکزی رتبه برتر را در واگذاری زمین به واحدهای صنعتی کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حامد یحیی بعد از ظهر امروز در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر 35 شهرک صنعتی در استان وجود دارد که در 30 شهرک واگذاری زمین صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان با کم‌ترین قیمت و حق انتفاع صورت می‌گیرد که این امر سبب کسب رتبه برتر استان در واگذاری زمین به واحدهای صنعتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خاطر ‌نشان کرد: امکانات زیربنایی ناحیه صنعتی شهر نراق آماده است، اما تا‌کنون تقاضایی برای سرمایه‌گذاری در این ناحیه دریافت نشده است.

یحیی ادامه داد: طراحی و توسعه شهرک صنعتی تفرش نیز در زمینی به مساحت 60 هکتار در حال اجرا‌ست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تامین بسترهای زیست‌محیطی و توسعه فضاهای سبز در محیط‌‌های صنعتی را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: عملیات گازرسانی به دو ناحیه صنعتی شهدای خرمدشت و ورین، تکمیل زیرساخت مخابراتی در شهرک صنعتی ساوه و ناحیه صنعتی خرمدشت، اجرای تصفیه خانه فاضلاب در ناحیه صنعتی شهید بابایی، ساخت پنج ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمیجان، ساوه، آستانه، زرندیه و شهید حبیبی نخجیروان و خرید چهار دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های امسال شرکت شهرک‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه‌های مهم این شرکت برشمرد و ادامه داد: برای اتمام این طرح‌ها 210 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

یحیی از هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریالی به منظور توسعه اقتصادی و رونق تولید در شهرک‌های صنعتی این استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: این سرمایه‌گذاری در قالب 70 پروژه عمرانی پیش‌بینی شده است.

فرماندار خنداب نیز گفت: مسیر جاده‌های روستایی این شهرستان غیر‌استاندارد است که باید در اسرع وقت اصلاح شود.

حمید غیاثی با بیان اینکه محورهای درجه یک روستایی به محور شریانی تغییر پیدا می‌‌کنند، تاکید کرد: محور پل دوآب ـ خنداب و اراک ـ خنداب به شدت به اصلاح و بهسازی نیازمند هستند.

به گفته وی پروژه بیمارستان این شهرستان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با تامین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل شود.

فرماندار خنداب تصریح کرد: هم‌اکنون 80 درصد از هلو و شلیل استان از طریق این شهرستان تامین می‌شود، اما ادامه خشکسالی و کمبود آب به محصولات کشاورزی آسیب وارد خواهد کرد.

فرماندار فراهان نیز با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در بخش راه این شهرستان صورت گرفته است، بیان کرد: محور اراک ـ ‌فراهان در مسیر تردد پنج شهرستان قرار دارد که امیدواریم در سال جاری بهسازی این محور به اتمام برسد.

سعید فائض‌پور خاطر نشان کرد: اجرای طرح جایگزین کردن کشت محصولات کم آب در کشاورزی نیز با توجه به افزایش مشکل کم‌آبی ضروری است.

فرماندار آشتیان نیز گفت: ظرفیت سیلوهای این شهرستان 2 هزار و 500 تن است این در حالی است که میزان برداشت گندم شش هزار تن است.

محمود حسنی بیان کرد: شهرک صنعتی این شهرستان مظلوم واقع شده و زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نشده است.

وی اظهار کرد: فرمانداری شهرستان در نظر دارد در سال جاری پروژه‌های نیمه تمام مانند دارالقرآن و علامه آشتیانی را به پایان برساند که به بیش از 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
انتهای پیام/87002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول