اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

میانگین سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در مازندران 8 سانتی‎مترمربع است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: میانگین سرانه ورزشی هر دانش‌آموز مازندران هشت سانتی‌مترمربع است.

میانگین سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در مازندران 8 سانتی‎مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در مازندران با احتساب نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان آموزش از راه دور 504 هزار دانش‌آموز زیرپوشش آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 80 هزار دانش‌آموز غیر از نوآموزان پیش‌دبستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و 800 واحد آموزشی در مازندران هستند که از این تعداد 570 واحد آموزشی به‎صورت غیردولتی اداره می‌شود، افزود: بیش از 17 درصد دانش‌آموزان مازندرانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 70 سالن ورزشی مازندران زیرپوشش آموزش و پرورش است، اضافه کرد: حدود بیش از 20 سالن ورزشی نیمه‌تمام است که میانگین سرانه فضای ورزشی هر دانش‌آموز در مازندران هشت سانتی‌مترمربع است که تقریباً نصف میانگین کشوری است.

این مسئول استعداد ورزشی دانش‌آموزان مازندرانی را بالا دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان مازندرانی در بیشتر مسابقات ورزشی رتبه برتر را کسب می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه توجه به ورزش پایه در مدارس موجب می‌شود تا در رشته‌های ورزش قهرمانی و همگانی رشد قابل توجهی داشته باشیم، بیان کرد: در آموزش و پرورش مازندران یک‎هزار و 500 مربی ورزشی داریم که بستر خوبی برای فعالیت‌های پرورشی است.

وی چالش جدی بهداشت مدارس را سرویس‌های بهداشتی دانست و ادامه داد: دو جلسه اخیر شورای سلامت استان، آموزش و پرورش این موضوع را به‌عنوان چالش جدی مطرح کرد و استاندار دستور ویژه برای پیگیری بهبود بخشی آن صادر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی در استان مازندران استعداد زیادی وجود دارد، تصریح کرد: به دلایل مختلف آسیب‌های اجتماعی در مازندران زیاد دیده می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه طرح‌های ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی درنظر گرفته شد، اضافه کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد آموزش و پرورش با استانداری و مبارزه با مواد مخدر فعالیت‌های گسترده فرهنگی و آموزشی را درنظر گرفتند که آموزش خانواده‌ها را به‌صورت متمرکز شامل می‌شود.

قاسمی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه یک هزار مدرسه مازندران طرح المپیاد ورزشی درون‎مدرسه‌ای را اجرا کردند، گفت: پیشنهاد می‌شود تا طرح نشاط‌افزایی به‌منظور کیفی‌بخشی آموزشی توجه جدی شود.

انتهای پیام/86006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول