اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این استان با توجه به شرایطی خاص از نظر بیماری‌های دیالیزی در سطح کشور نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد.

گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی رضایی‎نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته بیماری‎های خاص استان گلستان اظهار کرد: 60 تا 70 درصد امکانات بیماری‎های دیالیزی از طریق مرکز بیمارهای خاص در استان گلستان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد 717 بیمار دیالیزی، 147 بیمار هموفیلی، 428 بیمار تالاسمی و 526 بیمار سرطانی‎ در استان گلستان وجود دارد.

تنها در 2 ماه اول امسال 35 بیمار دیالیزی در گلستان شناسایی شده است

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در بیماران سرطانی از نظر جنسیت مردها بیش از زنان دچار این بیماری در گلستان هستند و اما در تالاسمی این موضوع کاملا برعکس است.

رضایی‎نژاد بیان کرد: جمعیت بیماران دیالیزی از سال 1387 تا 1393 افزایش داشته و تنها در دو ماه اول سال جاری 35 بیمار دیالیزی در استان شناسایی شده است.

وی ابراز داشت: تعداد بیمارهای دیالیزی بر اساس نوبت دیالیز در هفته در سه نوبت بیش از 554 بیمار است و 159 بیمار نیاز به سه نوبت دیالیز در هفته دارند و از این نظر در استان برای خدمات درمانی گنجایش نداریم.

 رضایی‎نژاد با بیان اینکه 100 نفر بیمار دیالیزی در سه نوبت درمان در استان گلستان دیالیز می‎شوند، گفت: نسبت هر بیمار به تخت بیمارستانی چهار است و تنها بیمارستان آق‌قلا است که از این نظر وضعیت مناسبی در استان دارد.

 مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در بیمارستان پنج آذر و بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان نسبت هر بیمار به تخت دو برابر است، گفت: تعداد تخت بیمارستانی نسبت به بیمارها در سنوات گذشته افزایش داشته است.

136 دستگاه دیالیز در گلستان وجود دارد که 50 دستگاه آن فرسوده است

رضایی‌نژاد با بیان اینکه فشار خون یکی از علل اصلی بروز بیماری دیالیز است، گفت: درصد بیماران دیالیزی و فشار خونی در رنج سنی 40 تا 90 سال بیشتر است.

وی ابراز داشت: 136 دستگاه دیالیزی در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد 50 دستگاه دیالیز فرسوده است و علاوه بر آن 41 دستگاه دیالیز استان با کمبود روبه‌رو است و در مجموعه در استان گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز است.

انتهای پیام/83015/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول