اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله رشاد:

برخی گفت‌و‌گوهای دینی جنگ صلیبی نرم است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: برخی گفت‌و‌گوهای دینی جنگ صلیبی نرم است که نسبت به آن‌ها خوش‌بین نیستم زیرا با صداقت در این گفت‌و‌گوها حضور پیدا می‌کنیم اما مباحث به آشتی با رژیم صهیونیستی ختم می‌شود.

برخی گفت‌و‌گوهای دینی جنگ صلیبی نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در همایش «جوان امروز، مخاطب‌شناسی و نیازسنجی» که امشب در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: این پژوهشگاه 170 عنوان کتاب آماده داشت اما به علت مشکلات مادی نمی‌توانست آنها را به چاپ برساند اما اکنون با همکاری نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها این کتاب‌ها به چاپ رسیده است.

وی از محققان به عنوان سرمایه‌های اصلی پژوهشگاه‌ها در تولید آثار یاد کرد و افزود: جوان امروز در نگرشی به عنوان معضل جهان مطرح می‌شود اما در نگرشی دیگر به عنوان ظرفیتی است که قدرت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای تصرف آن تلاش می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه نگاه تهدیدی به جوان مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی به وجود می‌آورد خاطرنشان کرد: افرادی از شیوه‌های متفاوت پیچیده برای تسلط بر جوانان استفاده می‌کنند؛ انگار که فوتبال مسئله اول طبیعت است و اینکه کانون‌های فرهنگی و دیانت در زمینه برجسته کردن برخی از ورزش‌ها و چهره‌ها مشارکت دارند معنای خاصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه گروهی به آوازه‌جویی و شهرت‌طلبی جوانان دامن می‌زنند گفت: شخصیت جوان ویژگی‌های بسیاری دارد که باید با نگاه بر آن ویژگی‌ها او را مدیریت کنیم به همین علت نباید شهوت‌پرستی، آوازه‌جویی و ناهنجاری‌های نهان در او آشکار شود.

آیت‌الله رشاد با مطرح کردن این سئوال که چگونه ورزش‌های خشن را شرعا مجاز اعلام کرده‌اند تاکید کرد: ورزش‌های خشن و وحشتناکی در کشورهای مختلف وجود دارد، دامن‌زدن به این نوع ورزش‌ها یکی از برنامه‌های دشمن است و در این زمینه از فیلم‌ها و بازی‌های خشونت‌بار نیز استفاده می‌کند.

وی دامن‌زدن به هراس از اسلام، شرقی‌ها، تشیع و ایران، دشمن‌سازی‌ها و جبهه‌سازی‌های دروغین را از اولویت‌های دشمن برشمرد و گفت: در گذشته برای استفاده از ظرفیت‌های جهان اسلام و تقویت هویت غرب جنگ‌های وسیع را در طول 200 سال رقم زدند اما اکنون این موضوع را منکر می‌شوند در صورتی که همچنان به صورت غیر مستقیم در جنگ‌ها نقش موثری دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مسیحیت در ظاهر از مذاکرات و لبخند به عنوان راهکاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند مطرح کرد: برخی گفت‌و‌گوهای دینی جنگ صلیبی نرم است که بنده نسبت به آن‌ها خوش‌بین نیستم زیرا با صداقت در این گفت‌وگوها حضور پیدا می‌کنیم اما مباحث این جلسات به آشتی با رژیم صهیونیستی ختم می‌شود و با گذشت زمان سناتورهای آمریکایی و برخی مسئولان رژیم کودک‌کش در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از رخدادهای اخیر کشورهای منطقه افزود: اشباع جوانان عامل اصلی حضور نیروهای اروپایی در همکاری با داعش است؛ اعتیاد موضوع پیچیده‌ای است که نبض آن دست قدرت‌های استکباری است و استکبار با تقویت شهوت‌ها برای رقابت در تصرف ظرفیت جوان گام برداشته است.

آیت‌الله رشاد پرداختن به مخاطب‌شناسی، جاذبه‌های دین مبین اسلام و نیازشناسی را از راهکارهای برطرف‌سازی مشکلات کتاب‌خوانی جوانان برشمرد و یادآور شد: حوزه دفاع مقدس آمار پرفروش‌ترین کتاب‌ها را به خود اختصاص داده است و این موضوع نشان می‌دهد که نباید ناامید باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از آثار که از نظر محتوا و موضوع با ارزش‌ها تفاوت‌های بسیاری دارد در بازارهای کتاب موجود است ادامه داد: هر چند اکنون جوامع اسلامی در برخی موارد در مسیر رویه‌های کشورهای غربی حرکت می‌کند اما جوانان به فطرت الهی نزدیک‌تر هستند و بیان ارزش‌ها می‌تواند این قشر را جذب کرده و دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود می‌تواند حرکت‌های گسترده‌ای را رقم بزند گفت: بیداری اسلامی که اکنون در کشورهای مختلف اسلامی دیده می‌شود توسط آرمان‌های امام خمینی(ره) و از ایران به آن کشورها صادر شده است.

انتهای پیام/78023/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول