اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره «جفره علیباش» در بوشهر برگزار شد

ملاقات ساکنان جفره علیباش پس از 42 سال

در آیینی با حضور شماری از اعضای شورای شهر بوشهر، یادواره جفره علیباش از محلات قدیمی شهر بوشهر برگزار شد.

ملاقات ساکنان جفره علیباش پس از 42 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پیش از ظهر امروز یادواره جفره علیباش با حضور اعضای شورای شهر و مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی برگزار شد که این مجتمع یکی از خاطره‌انگیزترین مراسم خود را تجربه کرد.

جفره علیباش یکی از محلات قدیمی و باصفای شهر بوشهر بود که به دلیل احداث پایگاه هوایی در سال 54 به‌ کلی تخریب و اهالی آن به دیگر محلات بوشهر کوچ کردند.

مراسم جشن شعبانیه این محله با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس‌ از آن با پخش نماهنگی به یاد سرافرازان وطن، زندگینامه چند تن از شهیدان برومند این محله که برای دفاع از خاک وطن راهی جبهه‌ها شده بودند به نمایش درآمد و از خانواده محترم این شهیدان تقدیر شد.

پخش عکس‌هایی از جفره علیباش سالن را غرق اشک و لبخند کرد، سالن 9 دی میزبان چند نسل بود، مردان و زنانی که زندگی در این محله باصفا را تجربه کرده بودند و با خاطراتش زندگی می‌کنند و نسلی که جفره را در خاطرات پدران و مادران خود دیده‌اند، هنگامی‌که تصاویری قدیمی از دیدگان حاضران می‌گذشت قطرات اشک گونه‌های پیرمردان و پیرزنان را خیس کرد و آن‌ها را به یاد صمیمیت، مهربانی و یکدلی در آن محله قدیمی انداخت.

در مراسم یادواره جفره علیباش همه هنرمندانی که برای اجرای برنامه روی سن رفتند از اهالی همان محله بودند از مجری تا خواننده، مداح و شاعر که در این مراسم از مداحان و ورزشکاران و همچنین خانواده چند تن از اهالی جفره نیز تجلیل شد.

دبیرخانه یادواره جفره علیباش در این یادواره اعلام کرد که با همکاری همه اهالی گرامیداشت این محله با برنامه‌های مختلف در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ایجاد صندوق تعاون و راه‌اندازی دوباره تیم عقاب جفره از برنامه‌های در دستور کار دبیرخانه جفره خواهد بود.

انتهای پیام/2255/ن/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول