اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سعیدی:

هیچ یک از مسئولان نظام به دنبال سازش نیستند / عبور کنندگان از خط قرمز خائن هستند

امام جمعه قم گفت: هیچ یک از مسئولان نظام به دنبال سازش و عبور از خط قرمزها نیستند زیرا همه می‌دانند اگر کسی بخواهد چنین کاری انجام دهد، وطن‌فروش و خائن است.

هیچ یک از مسئولان نظام به دنبال سازش نیستند / عبور کنندگان از خط قرمز خائن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه ایمان و کفر هر یک دارای مراتبی هستند اظهار کرد: در روایتی از حضرت محمد(ص) می‌خوانیم که ایشان مراتب کفر را بیان کرده و فرمودند پایین‌ترین مرحله آن است که شخصی سخنان مومن دیگری را ثبت و ضبط کند تا در موقعیتی دیگر علیه او بهره بگیرد و چنین انسانی بویی از انسانیت نبوده است.

وی افزود: در شرایط کنونی رسانه‌ها و خبرنگاران باید به این حدیث توجه ویژه داشته باشند و از وارد شدن به حیطه کفر در کار رسانه‌ای خود بپرهیزند یعنی این گونه نباشد که بخشی از سخنان شخصی را نگهداری کنند تا در روزی دیگر او را رسوا سازند.

امام جمعه قم خطبه دوم را با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) آغاز کرد و گفت: در کشور ما این روز به نام جوان نامگذاری شده؛ جوانان قشر مهمی هستند که هم خدای متعال و پیامبران به آنها توجه دارند و هم مورد طمع دشمنان واقع می‌شوند.

وی ادامه داد: در روز قیامت از دوره جوانی به صورت ویژه سئوال می‌شود که این دوره از عمر را چگونه و در چه راهی مصرف کرده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه کمبود نسل یکی از فاجعه‌های دنیای امروز محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که جوانان به فرزندآوری تشویق می‌شوند زیرا این امر فواید و برکات زیادی به همراه دارد؛ وقتی والدین تک فرزند شدند همه توجه و محبت‌هایشان را در یک فرزند متمرکز می‌کنند و آن کودک نیز گمان می‌کند باید همه محبت‌ها نسبت به او باشد و به تدریج اقبال به زندگی مشترک، تعامل با همسر و روحیه رقابت را از دست می‌دهد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان مبنی بر اقتصاد مقاومتی و پرهیز از سیاست‌زدگی عنوان کرد: ایشان با اشاره به فرصت‌های بزرگ ماه رجب، شعبان و رمضان، همه مسئولان کشور از جمله نمایندگان مجلس را نیازمند استحکام بیشتر رابطه با خداوند دانستند.

وی با بیان اینکه رهبری عقیده دارند در کشور بن بستی وجود ندارد و قوای سه گانه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند گفت: حسن ظن یکی از تاکیدات ایشان بود و فرمودند تعامل با گروکشی فرق می‌کند و نمایندگان نباید نگاه تحقیرآمیز داشته باشند؛ امیدواریم مخاطبان ایشان که همه مسئولان نظام هستند از فرافکنی بپرهیزند و به فرمایشات رهبری عمل کنند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: هیچ یک از مسئولان نظام به دنبال سازش و عبور از خط قرمزها نیستند زیرا همه می‌دانند اگر کسی بخواهد چنین کاری انجام دهد، وطن‌فروش و خائن است.

امام جمعه قم به نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اشاره و اظهار کرد: نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام عصر(عج) و روز جهانی مستضعفان نیز نامیده شده، امیدواریم به برکت این روز، مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق که مورد ظلم و جنایت رژیم جنایتکار آل سعود با حمایت حاکمان مزدور منطقه، آمریکا و صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند به یاری خداوند پیروز شوند و به حق خود برسند.

وی تصریح کرد: به تمام کسانی که برای روز نیمه شعبان تدارک جشن می‌بینند توصیه می‌کنیم این مراسم‌ها را آلوده به گناه نکنند زیرا این امر ظلم به حضرت حجت(عج) است؛ ضمن اظهار شادی نیز باید برای آن حضرت یاورانی را به منظور ظهور آماده کنیم.

سعیدی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: همچنین روز انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری نظام جمهوری اسلامی را نیز در پیش داریم؛ امام امت برای مبانی اعتقادی و رفتاری خود اصولی را مدنظر داشتند، نخست خداباوری که درسی بزرگ برای مسئولان نظام اسلامی محسوب می‌شود، ایشان هیچگاه به دشمن به ویژه آمریکای جهان‌خوار اعتماد نکردند به همین دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از زبان ملت ایران نیفتاده است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه امام راحل، دین را جدا از سیاست نمی‌دانست عنوان کرد: تلاش برای حاکمیت الله و برقراری اسلام ناب محمدی در کنار نفی اسلام بدلی و سعودی و در یک کلام اسلام آمریکایی در کنار ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان در سرلوحه برنامه‌های ایشان قرار داشت.

انتهای پیام/78004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول