اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

موضوع هسته‌ای ایران در صورت زیاده‌خواهی غرب به حالت اول برمی‌گردد

امام جمعه یاسوج گفت: موضوع هسته‌ای ایران در صورت زیاده‌خواهی همانند مصاحبه با دانشمندان به حالت اول خود برمی‌گردد.

موضوع هسته‌ای ایران در صورت زیاده‌خواهی غرب به حالت اول برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دوباره به مناسبت اعیاد شعبانیه از جمله تولد حضرت علی‌اکبر و روز جوان و همچنین تبریک نیمه شعبان روز ولادت حضرت صاحب‌الامر(عج) اظهار کرد: روزهایی باشکوه در پیش رو داریم که لازم است از فیوضات آن‌ها بهره لازم را ببریم.

وی گفت: علاوه بر این روزها در خرداد و روزهای آینده مناسبت‌های بزرگ دیگری از جمله روز تاریخی 15 خرداد و همچنین روز تلخ 14 خرداد را در پیش خواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه روز 15 خرداد برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط است، اظهار کرد: این روز مقدمه‌ای بزرگ برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه مرکز استان با تأکید بر اینکه سخنرانی تاریخی امام راحل در روز 15 خرداد سال 42 مقدمه‌ای برای ادامه نهضت و پیروزی‌ها آینده شد، تصریح کرد: باید از آن روز الگو بگیریم تا بتوانیم در مقابل حوادث و بحران‌ها سربلند باشیم.

حسینی در خطبه نخست با اشاره به اینکه در روز قیامت گواهانی هستند که علیه و یا به نفع انسان شهادت می‌دهند از 6 دسته شهود در روز قیامت سخن به میان آورد که هر یک این کارهای خوب و بد را شهادت خواهند داد و اولین و مهم‌ترین شهود پروردگار جهانیان است.

وی گفت: دومین دسته ائمه و پیامبران الهی هستند که در خصوص کارهای خوب و بد ما نزد پروردگار شهادت خواهند داد.

سومین دسته شهود در روز قیامت نسبت به اعمال انسان، اعضا و جوارح هستند که حسینی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: چشم و گوش و زبان و پوست ما حکم جاسوسانی خواهند داشت که از کردار و اعمال ما نزد خداوند شهادت می‌دهند.

زمان و مکان چهارمین و پنجمین شهودی هستند که خطیب جمعه یاسوج به آن‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که در آن گناه کرده‌ایم و کار خوب انجام داده‌ایم و مکانی که این کارها در آن واقع شده همه در روز قیامت شهادت لازم را خواهند داد.

حسینی از فرشتگان به عنوان کسانی یاد کرد که جز شش دسته از شهادت‌دهندگان نزد پروردگار در روز قیامت هستند.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران اسلامی و دشمنی و عداوتی که غربی‌ها نسبت به این موضوع دارند، اظهار کرد: نباید شعار زیبای انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست رو به سکوت برود و این شعار را باید همه جا و همه زمان تکرار کنیم تا دشمن بفهمد که از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آییم.

وی گفت: در بحث هسته‌ای همه باید متوجه باشند که قبل از هر چیز تمام تحریم‌ها باید پس از توافق برداشته شوند و دوم اینکه حق و حقوق ایران در داشتن انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای حفظ شود و دست آخر اینکه نظارت باید طبق توافقات بین‌المللی باشد نه اینکه زیاده‌خواهی در آن مانند مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای وجود داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: مسئولان بدانند که اگر طرف مقابل نقض عهدی انجام دهد باید به حالت اولیه و قبل از توافق برگردیم.

انتهای پیام/2571/گ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول