اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پیشنهادی که کمیسیون فرهنگی به ارشاد داد

جلسه مشترک ارشاد با منتقدان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود؟

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به وزارت ارشاد پیشنهاد برگزاری جلسه با منتقدان نمایشگاه کتاب را داده است باید منتظر ماند و دید آیا این نشست برگزار خواهد شد؟

جلسه مشترک ارشاد با منتقدان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، هفته گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و امیرمسعود شهرام‌نیا با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گزارشی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر در گزارش خود عنوان کرد که نمایشگاه کتاب امسال گستردگی بیشتری داشته و ما شاهد فعالیت بیشتر استان‌های مختلف در نمایشگاه کتاب امسال بودیم و با حضور مهمانان خارجی بازتاب مثبتی را در عرصه جهانی به دنبال داشته است. در ادامه کمیسیون ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده اشکالاتی را در بحث محتوایی و شکلی مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به حضور ناشران فاقد مجوز و توزیع کتاب‌های مشکل‌دار و مسئله‌دار در نمایشگاه اشاره کرد.

اما در پایان این نشست از سوی کمیسیون پیشنهاد شد تا جلسه‌ مشترکی از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به همراه تعدادی از منتقدین برگزار شود تا هم به انتقادات منتقدین پاسخ‌های لازم داده شود و از سوی دیگر ممکن است برخی از انتقادات به جا باشد که وزارت ارشاد از نظرات و پیشنهادات آنها بهره‌مند خواهد شد تا نمایشگاه سال آینده با اشکالات کمتری برگزار شود از این رو باید منتشر ماند تا دید آیا این نشست برگزار خواهد شد یا نه.

تاکید کمیسیون در این جلسه بر این بود که با بررسی همه نقاط ضعف و قوت نمایشگاه امسال در سال آینده با نقاط ضعف کمتر و نقاط قوت بیشتری شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جمله پروژه‌هایی است که در دوره بیست و هشتم که در اردیبهشت ماه 94 برگزار شد حاشیه‌هایی را متوجه خود داشت، موضوعاتی چون حضور برخی ناشران راکد که فعالیتی ندارند تا نظارت محتوایی ضعیف در بررسی آثار حاضر در مصلای امام خمینی، از این رو مسئولان امر باید همت کنند و جلسه‌ای برای تشریح عملکرد برگزار کنند.

انتهای پیام/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول